środa, 12 września 2018

BATATY PIECZONE Z BROKUŁEM, PIECZARKAMI I SZYNKĄ

                 Ale pyszny obiad mi się udało przygotować! Bataty w roli głównej. Znowu, tak, wiem. Co ja na to poradzę, że oboje z Moim K. bardzo je lubimy;) Są pyszne i takie wszechstronne - pieczone z pulled pork, w potrawce z ciecierzycą lub w curry z kalafiorem i ciecierzycą, w zupie batatowo-kukurydzianej, nie mówiąc już o rewelacyjnych pieczonych frytkach z batatów. Dziś przedstawiam pieczone bataty nadziewane brokułem, pieczarkami, wysmażoną na chrupko szynką typu parmeńskiego i cheddarem. Rewelacyjne połączenie smaków!






Składniki (na 4-5 porcji):

  • 4 duże babaty
  • 1 brokuł
  • 1 mała cebula
  • 250 g pieczarek
  • 100 g szynki typu parmeńskiego
  • 200 g cheddara
  • sól, pieprz
  • ostra papryka 
  • olej do smażenia
Bataty dokładnie myjemy, przekrawamy wzdłuż na pół, miąższ smarujemy olejem i układamy na blasze piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia skórką do dołu. Pieczemy 40-50 min. w 180 st., aż będą miękkie.
Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy al dente.
Pieczarki i cebulę siekamy i przesmażamy.
Na suchej patelni układamy plastry szynki i smażymy z obu stron, aż będą chrupkie.
Ser ścieramy na tarce o grubych oczkach.
Z upieczonych batatów wybieramy miąższ zostawiając ok. 1 cm brzegu (robimy takie łódeczki o grubych ścianach).
Wybrany miąższ rozdrabniamy widelcem. Mieszamy go z brokułem, pieczarkami, szynką i większością cheddara część zostawiając na później. Doprawiamy solą, pieprzem i ostrą papryką.
Wnętrze łódeczek z batatów posypujemy solą i pieprzem. Nakładamy do nich nadzienie z brokuła, pieczarek i szynki. Wierzch posypujemy resztą sera.
Pieczemy 15-20 min., aż farsz się zagrzeje, a ser rozpuści.
Podawałam z jogurtem naturalnym i szczypiorkiem.

Smacznego życzą


1 komentarz: