czwartek, 13 czerwca 2013

CIASTO NA MAŚLANCE Z RABARBAREM

                Ulubiony, sprawdzony przepis na ucierane ciasto na maślance. Pięknie wyrasta, jest puszyste, delikatne, lekko wilgotne. I długo zachowuje świeżość. Na wierzch daję różne owoce (jak np. porzeczki w tym przepisie). Tym razem skusiłam się na rabarbar. Wyszło pysznie! Słodkie ciasto z lekko kwaskową nutą rabarbaru:) Idealna tu byłaby jeszcze kruszonka, ale już nie miałam czasu na nią.


Składniki (na blachę 32x27 cm):

* 2 i 3/4 szklanki mąki
* 1 szklanka cukru
* 1 szklanka maślanki
* 3 jajka
* 1/2 szklanki oleju
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia
* 750g-owy pęk rabarbaru jak najbardziej czerwonego (jest najsłodszy)

Rabarbar obieramy z zewnętrznej błonki, kroimy na mniejsze kawałki i podgotowujemy z odrobina wody i 2 łyżkami cukru, by się nie przypalił. Większość kawałków zostawiłam w całości, nie rozgotowywałam całkowicie. Odstawiamy do przestudzenia.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, a blachę o wymiarach 27x32 cm wykładamy papierem do pieczenia.
Jajka ubijamy z cukrem na białą, puszystą masę. Następnie do jajek dodajemy olej oraz maślankę i miksujemy 2-3 minuty. Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia i dodajemy stopniowo do masy jajecznej. Kiedy ciasto jest jednolite przekładamy je do formy i posypujemy owocami. Surowe ciasto jest dość gęste, by utrzymało owoce na wierzchu, natomiast po upieczeniu stanie się lekkie i puszyste. Może się wydawać, że jest go mało, ale w piekarniku rośnie jak oszalałe;)
Ciasto pieczemy ok. 60 min. do czasu, aż wbity w środek patyczek wyjdzie suchy.

Smacznego!





8 komentarzy:

  1. Jak ładnie wyrosło :) Poproszę do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, uwielbiam ciasto na maślance , ale zagubiłam przepis, dlatego Twój dodałam do zakładek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne to ciasto szybkie w wykonaniu -dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę rewelacyjnie. Szukałam przepisu na ciasto na maślance i Twój przepis wydaje się być najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piekłam z tego przepisy, wyszło mi wspaniale, zamiast rabarbaru dodalam agrest i zrobiam posypkę. Dziekuję z przepis i polecam Wiola :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. prosze o informację, jak dużej formy uzyła Pani dla podanych ilosci składników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Informację tę podałam przy składnikach (Składniki (na blachę 32x27 cm) ). Pozdrawiam i życzę smacznego:)

      Usuń
  7. Moje wlasnie sie piecze:)Zobaczymy czy tez bede zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń