czwartek, 13 czerwca 2013

CIASTO NA MAŚLANCE Z RABARBAREM

                Ulubiony, sprawdzony przepis na ucierane ciasto na maślance. Pięknie wyrasta, jest puszyste, delikatne, lekko wilgotne. I długo zachowuje świeżość. Na wierzch daję różne owoce (jak np. porzeczki w tym przepisie). Tym razem skusiłam się na rabarbar. Wyszło pysznie! Słodkie ciasto z lekko kwaskową nutą rabarbaru:) Idealna tu byłaby jeszcze kruszonka, ale już nie miałam czasu na nią.


Składniki (na blachę 32x27 cm):

* 2 i 3/4 szklanki mąki
* 1 szklanka cukru
* 1 szklanka maślanki
* 3 jajka
* 1/2 szklanki oleju
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia
* 750g-owy pęk rabarbaru jak najbardziej czerwonego (jest najsłodszy)

Rabarbar obieramy z zewnętrznej błonki, kroimy na mniejsze kawałki i podgotowujemy z odrobina wody i 2 łyżkami cukru, by się nie przypalił. Większość kawałków zostawiłam w całości, nie rozgotowywałam całkowicie. Odstawiamy do przestudzenia.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, a blachę o wymiarach 27x32 cm wykładamy papierem do pieczenia.
Jajka ubijamy z cukrem na białą, puszystą masę. Następnie do jajek dodajemy olej oraz maślankę i miksujemy 2-3 minuty. Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia i dodajemy stopniowo do masy jajecznej. Kiedy ciasto jest jednolite przekładamy je do formy i posypujemy owocami. Surowe ciasto jest dość gęste, by utrzymało owoce na wierzchu, natomiast po upieczeniu stanie się lekkie i puszyste. Może się wydawać, że jest go mało, ale w piekarniku rośnie jak oszalałe;)
Ciasto pieczemy ok. 60 min. do czasu, aż wbity w środek patyczek wyjdzie suchy.

Smacznego!





9 komentarzy:

  1. Jak ładnie wyrosło :) Poproszę do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, uwielbiam ciasto na maślance , ale zagubiłam przepis, dlatego Twój dodałam do zakładek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne to ciasto szybkie w wykonaniu -dzięki

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę rewelacyjnie. Szukałam przepisu na ciasto na maślance i Twój przepis wydaje się być najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piekłam z tego przepisy, wyszło mi wspaniale, zamiast rabarbaru dodalam agrest i zrobiam posypkę. Dziekuję z przepis i polecam Wiola :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. prosze o informację, jak dużej formy uzyła Pani dla podanych ilosci składników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Informację tę podałam przy składnikach (Składniki (na blachę 32x27 cm) ). Pozdrawiam i życzę smacznego:)

      Usuń
  7. Moje wlasnie sie piecze:)Zobaczymy czy tez bede zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Upieczone. Użyłam nieco mniejszej formy, następnym razem użyję jeszcze mniejszej. Rzeczywiście bardzo ładnie rośnie, lecz nie było tak wysokie jakbym chciała. To tylko widzimisię. Jest pyszne, nie za słodkie, owoce nie opadają (truskawki + czereśnie). Trafia do przepiśnika! <3

    OdpowiedzUsuń