czwartek, 9 lutego 2012

CIASTO DROŻDŻOWE Z BUDYNIEM I KRUSZONKĄ

             Najsmaczniejsze, najulubieńsze, najłatwiejsze. Po prostu najlepsze!! Bez wyrabiania. Uwielbiam je. Tylko rozsądek powstrzymuje mnie, bym nie zjadła całej blachy na raz;) A najlepsze jest to, że nie trzeba sobie urobić rąk wyrabianiem ciasta;) Spróbujcie, a przekonacie się, jakie jest pyszne i proste:) Robiłam kilka razy, zawsze wychodzi. Za przepis dziękuję anytsujx

Składniki (na blachę 30x20cm):
  • 10 dag drożdży
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 4 ½ szklanki mąki
  • 1 szklanka letniego mleka
Kruszonka:
  • 3-4 łyżki masła
  • mąka
  • cukier puder
Budyń
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego
  • 400 ml mleka
  • cukier do smaku
  • ew. 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej


Do głębokiego naczynia wlać mleko, dodać drożdże, jajka, cukier, cukier waniliowy, olej, wszystkie składniki lekko wymieszać trzepaczką, by się połączyły. Następnie wsypać na całość przesianą mąkę. Uwaga! Teraz nie mieszamy mąki z całością, jeśli sypnie nam się kopczyk, to delikatnie wyrównać po wierzchu, ale nie łączyć z płynnymi składnikami. Przykryć ściereczką i zostawić na 2 godziny.

W tym czasie szykuję budyń oraz kruszonkę:
-kruszonka: topię masło i studzę. Dodaję równe ilości mąki i cukru pudru. Nie podaję, jaką ilość, bo zawszę dosypuję na oko aż do momentu, gdy wymieszane składniki przybiorą pokruszoną konsystencję kruszonki;)
-budyń: przygotowuję wg przepisu na opakowaniu dodając nieco mniej mleka, by był gęściejszy i się nie rozpłynął na cieście w czasie pieczenia. Gdyby był jednak za rzadki, można dodać nieco mąki ziemniaczanej, która zagęści budyń. Wystudzić

Wymieszać po czasie dokładnie łyżką, na jednolitą masę. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia, pozostawić na 15 minut. Na wierzch wyłożyć budyń i posypać kruszonką. Radzę w miarę dokładnie obsypać budyń kruszonką, wówczas ten się nie przypali i nie stwardnieje na wierzchu. W sezonie można dać owoce, ale te, które najmniej puszczają soku. Piec w rozgrzanym piekarniku do 180 C, ok. 35 do 40 minut.

Smacznego!





26 komentarzy:

  1. nigdy nie piekłam drożdżówki z budyniem. muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisuje bo ciekawa propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie łatwe! A jak z budyniem i kruszonką, to muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyszło idealnie :) a bałam się jak diabli... bo teściowa próbować miała! DZIĘKI za przepis wpisuję go do moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis ciekawy na dniach spróbuję:)Trzymaj kciuki!:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne ciasto , zrobilam bez budyniu , ale smakuje rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety mi opadło w miejscach gdzie rozłożyłam bydyń...czy ma tak opaść? jeśli nie, to poproszę o paradę co zrobić, aby tak się następnym razem nie stało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, szczerze mówiąc, nie wiem, czemu mogło opaśc. Może nie wytrzymało ciężaru budyniu?

      Usuń
  8. Właśnie się piecze ,ciasto robiło się dobrze , konstystencja ciasta idealna,,,,

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm,ciasto idealne,polecam każdemu ,banalnie proste w przygotowaniu a smakuje wspaniale!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. upieklam tradycyjna /ale skusze sie na twoja'zapewne bedzie pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  11. a ile to bendzie drożdży instant

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam przelicznika. Używam tylko świeżych drożdży

      Usuń
  12. witam mam takie pytanie co do budyniu a więc gdy nakładałem budyń to ciężko było go rozprowadzić i ciasto w tych miejscach się zapadło może budyń był za zimny??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budyniu nie rozsmarowuję, tylko robię gęsto "kleksy" na cieście. Może się zdarzyć, że budyń lekko się zapadnie w cieście, ale nie powinien w nim utonąć. Być może był za gęsty, a zatem za ciężki?

      Usuń
  13. Wlasnie robie ciasto.. mam nadzieje, ze mi wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się pysznie uda:) Daj znać, czy i jak wyszło.

      Usuń
  14. Witam :)
    A wiec zrobilam i wyszlo.. ale mam pewne uwagi do przepisu :P ..bo w skladnikach nie ma cukru waniliowego, a dalej w przepisie jest.. i hmm.. ile go dac? Ja dalam cala paczke... co do drozdzy to sie pomylilam, bo myslalam, ze pisze 10gram i tyle dalam... i wyszlo idealnie :) ..nawet mialam wieksza blache bo 35x45cm i cala jest zapelniona i wyroslo do gory.. pierwszy raz w zyciu zrobilam ciasto drozdzowe.. w smaku rewelacja.. i budyn nie opal.. ladnie jest nagorze.. noi zrobilam lukier... polecam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. super przepis :) przyda się akurat dzisiaj :D
    zapraszam do mnie ---------> http://yinyelram.blogspot.com/ jeśli ma Pani ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. właśnie siedzi w piecu, zapach nieziemski a i konsystencja wszystkiego przed włozeniem do pieca też chyba wyszła ok :) Nie mogę się juz doczekać jak będzie gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale:) Daj znac, jak się udał

      Usuń
    2. rewelacyjne! juz dawno tak mi nie smakowało ciasto drożdżowe! :) Wczoraj sama pożarłam cały dłuższy pasek z blachy ;)

      Usuń
  17. Zrobiłam wczoraj. Ale od początku. Mój synek uwielbia drożdżówki z budyniem i prawie codziennie na spacerze jedną dostaje, ale... jak poczytałam z czego są zrobione... to włos mi się na głowie zjeżył i zamiast drożdżówki kupiłam drożdże i trafiłam na ten przepis. Zrobiła go w blaszce 40x24 - bo tylko taką dysponowałam i wyrosła pięknie na 5 cm. Wykonanie prościutkie, a smak rewelacja. Nie pokrywałam całego budyniu kruszonką ale wcale nie stwardniał. Ciasto jest pięknie wyrośnięte, mięciutkie, pachnące. Dodatkowo zrobiłam lukier z mleka, cukru pudru i kilku kropel olejku waniliowego. Od dziś drożdżówki ze sklepu - żegnajcie! Zaraz wypróbuję jeszcze jakiś przepis. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyszło super! Mam wrażenie, że jednak ilość drożdży jest za duża, bo zbytnio je czuć w cieście. Poza tym - rewelacja! Dałam kawałki jabłek pod masę z budyniem. dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń