wtorek, 30 września 2014

KOTLETY BROKUŁOWE Z JAJKIEM

                 Po upieczeniu papryki nadziewanej kurczakiem i brokułem zostało mi nieco brokuła. Warzywo to zwykle jadam tradycyjnie - z bułką tartą, ale tym razem zachciało mi się czegoś innego. Postanowiłam przygotować z niego kotlety. Wyszły niezwykle smaczne i bardzo delikatne. Takie vege-burgery:) Świetnie smakowały z sosem z kurek (odłożyłam ich nieco przygotowując tartę z kurkami) i kaszą pęczak. Lekki, super-smaczny i pożywny obiad z brokułem w roli głównej:)


Składniki (na 5 kotletów):
  • 2/3 brokuła lub 1 mały
  • 1 cebula
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • 1 jajko świeże
  • bułka tarta
  • sól, pieprz
  • łyżka musztardy
  • olej do smażenia
Brokuła gotujemy we wrzątku z solą i łyżeczką cukru do miękkości, a nawet lekko rozgotowujemy, a następnie przy pomocy tłuczka do ziemniaków robimy z niego papkę.
Cebulę drobno siekamy i szklimy. Dodajemy do brokuła. Jajka na twardo siekamy i także dorzucamy do brokuła. Wbijamy 1 świeże jajko, doprawiamy solą i pieprzem oraz musztardą (brokuł jest dość mdły, musztarda zaostrzy smak). Dokładnie mieszamy, dosypujemy tyle bułki tartej, by uzyskać dość zwartą, ale plastyczna masę. Formujemy owalne, spłaszczone kotlety i smażymy na średnim ogniu po kilka minut z każdej strony. Można obtoczyć je najpierw w panierce z jajka i bułki tartej (co pewnie dodałoby nieco smaku), ale ja z tego zrezygnowałam.

Smacznego życzą




1 komentarz:

  1. ja zazwyczaj brokuły wykorzystuję do risotto, nawet nie czuć wtedy że je się brokuły ;) Kotleciki wyglądają pysznie;)

    OdpowiedzUsuń