czwartek, 13 grudnia 2018

DYNIA MAKARONOWA Z KURCZAKIEM I BROKUŁEM

            Moja pierwsza przygoda z dynią makaronową. To bardzo fajne warzywo, które rzeczywiście może udawać makaron, taki wege ;) Miałam ochotę na serowy sos do makaronu z kurczakiem i brokułami z tego przepisu, ale że w sklepie zobaczyłam dynię makaronową, to postanowiłam zastąpić nią makaron. Bardzo fajne to warzywo, po upieczeniu miąższ naprawdę wygląda jak makaron nitki jak do rosołu. Świetnie zastępuje standardowy makaron.




Składniki (na 4 porcje):
  • 1 dynia makaronowa
  • 1 brokuł
  • 2 nie za duże piersi pojedyncze kurczaka
  • 50 g twardego sera typu parmezan
  • 100 g cheddara
  • ok. 50 g śmietany/jogurtu greckiego (dałam jogurt)
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • szczypta gałki muszkatołowej
Dynię przekrawamy wzdłuż na pół, wybieramy pestki, solimy, pieprzymy, skrapiamy olejem i pieczemy w 200 st.C przez 40-50 min, aż miąższ będzie bardzo miękki.
Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy również al dente i odcedzamy.
Piersi kroimy w kosteczkę, smażymy na złoto w głębokiej patelni.
Parmezan i cheddar ścieramy. 
Na patelnię, w której smażył się kurczak, wlewamy jogurt grecki (śmietanę) i dodajemy sery odkładając nieco cheddara na później. Na małym ogniu podgrzewamy całość tak długo, aż sery się rozpuszczą.
Wówczas doprawiamy do smaku solą, pieprzem i gałką, dorzucamy kurczaka i ugotowanego brokuła, dokładnie mieszamy i dalej na małym ogniu podgrzewamy całość, aż smaki się połączą i przenikną - ok. 10 min. Gdyby sos był za gęsty, dodajemy nieco wody lub mleka/śmietany/jogurtu. 
Przy pomocy widelca wybieramy miąższ z upieczonej dyni, który przekładamy do garnka z farszem. Wydrążone skórki z dyni zachowujemy. 
Zawartość garnka mieszamy, w razie potrzeby doprawiamy i przekładamy do skórek dyni. Posypujemy resztą cheddara i zapiekamy w 200 st.C przez ok. 15 min., aż ser się zrumieni.

Smacznego życzą
 


Dynia makaronowa po upieczeniu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz