środa, 6 listopada 2013

MAKARON PENNE Z SOSEM SEROWO-BROKUŁOWYM Z KURCZAKIEM

                    Obiad na szybko. Ale za to jak smacznie! Jeden z moich ulubionych sosów do makaronu. Zwykle przyrządzam go z serem z niebieską pleśnią (jak w tym przepisie), ale ponieważ nie wiedziałam, czy mojemu gościowi przypadnie on do smaku, przygotowałam "łagodniejszą" wersję ze zwykłymi serami. Dla mnie pysznie;)


Składniki (na 4-5 porcji):

  • makaron
  • 1 brokuł
  • 2 piersi pojedyncze kurczaka
  • 120 g twardego sera typu parmezan
  • 1 duży serek topiony typu gouda (100 g)
  • ok. 150g śmietany/jogurtu greckiego (dałam jogurt)
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • szczypta gałki muszkatołowej
Makaron gotujemy al dente, odcedzamy zostawiając nieco wody do ewentualnego rozrzedzenia sosu.
Brokuła dzielimy na różyczki i gotujemy również al dente i odcedzamy.
Piersi kroimy w kosteczkę, smażymy na złoto w głębokiej patelni.
Ser typu parmezan ścieramy, serek topiony rozdrabniamy. Na patelnię, w której smażył się kurczak, wlewamy jogurt grecki (śmietanę) i dodajemy sery. Na małym ogniu podgrzewamy całość tak długo, aż sery się rozpuszczą. Wówczas doprawiamy do smaku solą, pieprzem i gałką, dorzucamy kurczaka i ugotowanego brokuła, dokładnie mieszamy i dalej na małym ogniu podgrzewamy całość, aż smaki się połączą i przenikną - ok. 10 min. Gdyby sos był za gęsty, dodajemy nieco wody z makaronu i/lub mleka/śmietany/jogurtu. Podajemy z gorącym makaronem.

Smacznego!


1 komentarz: