poniedziałek, 18 lipca 2016

TOSTY Z CHAŁKI Z JAJKIEM SADZONYM PO HISZPAŃSKU wg Magdy Gessler

             Niedzielne śniadanie. Pomysł zaczerpnęłam z programu "Kuchenne rewolucje". W jednym z lokali M. Gessler postanowiła wprowadzić jajeczne menu, na przystawkę podając tosty z pastą pomidorową i czosnkowym jajkiem sadzonym. Zainteresował mnie ten przepis - słodka chałka, ser, pasta pomidorowa, którą zamieniłam na paprykową domowej roboty i jajko sadzone smażone na czosnkowej oliwie. Słodka chałka, papryka i czosnkowe jajko? Pomyślałam, że to musi być dobre. I było :) Już dawno temu przekonałam się, że słodkie pieczywo świetnie sprawdza się z wytrawnymi dodatkami, np. z pâté z wątróbki


Składniki (na 1 porcję):
  • 2 kromki chałki
  • kilka plastrów sera najlepiej wędzonego, użyłam oscypka
  • 1 łyżka posiekanej cebulki (np. ze szczypioru)
  • 4 czubate łyżki pasty paprykowej 
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • olej czosnkowy
Na kromkach chałki układamy plastry sera i zapiekamy w piekarniku w 170 st.C, aż pieczywo będzie rumiane, a ser zapieczony.
Na patelni przesmażamy posiekaną cebulkę, dodajemy pastę paprykową i smażymy na średnim ogniu, aż sos nieco zgęstnieje. Ma mieć konsystencję gęstej pasty, by nie spływała z tostów.
Na czosnkowym oleju smażymy jajka sadzone.
Tosty wyciągamy z piekarnika, rozsmarowujemy na nich pastę paprykową i układamy jajko sadzone.

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz