wtorek, 16 września 2014

OLEJE SMAKOWE- CZOSNKOWY I ZIOŁOWY

                Każdy pewnie słyszał o smakowych oliwach, które świetnie nadają się do sałatek, pieczonych warzyw czy mięs, a nawet pizzy. A przecież równie dobrze można przygotować olej smakowy, np. czosnkowy lub ziołowy. Nie dość, że zastosowanie ma identyczne jak oliwa, to dodatkowo można na nim smażyć, dzięki czemu dania tak przygotowywane będą miały bogatszy smak. I koniec z przypalonym czosnkiem w czasie smażenia;)

Składniki:
  • 1 l oleju (dowolnego)
  • 2 duże garści ulubionych świeżych ziół, u mnie bazylia, majeranek, oregano, rozmaryn i tymianek z balkonowego ogródka
  • pół dużej główki czosnku
  • kilka ostrych papryczek
Olej można dowolnie komponować z powyższych składników lub zrobić tylko na bazie ziół, czosnku lub papryczek. Ja przygotowałam dwa rodzaje: do 1 butelki napchałam ziół i zalałam olejem. Do drugiej butelki wrzuciłam posiekany w plasterki czosnek i też zalałam olejem. Odstawiamy na 2-3 tygodnie w ciemne miejsce i mamy wspaniałe oleje smakowe gotowe:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz