środa, 12 sierpnia 2015

DŻEM MORELOWY Z IMBIREM

            Na straganach piętrzą się stosy słodkich owoców wszelkiej barwy i wielkości. Część tej letniej słodyczy warto zamknąć w słoiku, by cieszyć się nią zimą. Taka myśl mi towarzyszyła, gdy wybierałam słoneczne morele na dżem, który uwielbiam. A żeby jeszcze podkręcić jego smak, dodałam imbir - ostry i aromatyczny. Sprawdzi się idealnie zimową porą.
W tym roku wyjątkowo rozkręciłam się dżemowo. W mojej małej spiżarence stoją już słoiki dżemów truskawkowych w trzech smakach oraz czekowiśni (moje tegoroczne odkrycie;) ). Będzie pysznie!


Składniki (na 2-3 słoiki dżemowe):
  • 1 kg moreli
  • 200 g cukru
  • kawałek imbiru długości 1 cm
  • sok z połowy cytryny
  • cukier żelujący 3:1
Morele myjemy, pozbawiamy pestek, zasypujemy cukrem i gotujemy na średnim ogniu, aż owoce częściowo się rozpadną. 
Dodajemy obrany ze skórki i starty na tarce imbir oraz sok z cytryny. Gotujemy do uzyskania gładkiej masy.
Dodajemy cukier żelujący w proporcji zgodnie z informacją z opakowania.
Doprowadzamy do wrzenia, gotujemy kilka minut często mieszając.
Gorący dżem przelewamy do wyparzonych, gorących słoików i dobrze zakręcamy. Odstawiamy dnem do góry. Dla pewności można zapasteryzować, czyli słoiki podgotować we wrzątki przez 20 min.

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz