piątek, 6 marca 2015

CIASTO FILO Z RYBNYM FARSZEM

              Niedawno pisałam o pakietach z ciasta filo z mięsem. Dziś prezentuję "cygara" nadziane farszem z trzech gatunków ryb. W smaku i wyglądzie nieco podobne do sajgonek. Wyszły równie pyszne jak te z mięsem. Będą stawić niebanalną przystawkę (lub danie) każdego posiłku.
Proporcje ryb mogą być różne, oczywiście. Ja akurat tyle miałam mięsa z każdego gatunku.
Te "cygara" to ostatnia z propozycji kulinarnych, jakie przygotowałam na moje przyjęcie urodzinowe, o którym pisałam przez kilka ostatnich dni przy okazji przepisów na pakiety z ciasta filo z mięsem, wytrawne ptysie, ciasto Leśny Mech, czy poimprezowego śniadania - kanapki John Roti. Chyba wszystkim smakowało, od kolegi usłyszałam nawet: "Nikt mi nigdy kulinarnie na imprezie tak nie dogodził". Przyjemny komplement:)

Składniki (na ok. 10 szt.):
Farsz:
  • 150g łososia (lub pstrąga łososiowego)
  • 120g dorsza
  • 150g mintaja
  • 1 cebula 
  • 1/4 puszki kukurydzy
  • 1 marchewka starta na tace o drobnych oczkach
  • sok z cytryny
  • pół łyżeczki ziaren kolendry
  • 2-3 nasiona kardamonu
  • pół małej łyżeczki startego świeżego imbiru
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki śmietany
  • 1-2 łyżki keczupu lub słodkiego sosu chilli
  • olej do smażenia 
Dodatkowo:
  • 4 płaty ciasta filo
  • masło
Ryby, jeśli mrożone, rozmrażamy na kilka-kilkanaście godzin wcześniej, by dokładnie odciekły z wody. 
Cebulę drobno siekamy, szklimy, dodajemy marchewkę, kukurydzę oraz ryby, które dzielimy na mniejsze części, mieszamy, smazymy razem, aż mięso nie będzie surowe. 
Doprawiamy sokiem z cytryny, utartymi w moździerzu ziarenkami kolendry oraz kardamonu (nadaje fantastyczny, lekko cytrusowy smak), imbirem, solą i pieprzem. 
Ponieważ masa jest dosyć sucha, można dodać nieco śmietany i/lub keczupu/sosu chilli.

Wydzielamy dwa płaty ciasta filo (można więcej, ale wg mnie dwa w takim daniu są wystarczające), które smarujemy roztopionym masłem (koniecznie! Inaczej ciasto po upieczeniu rozpadnie się na milion kawałków). Kroimy na 6 części, na każdej układamy porcję farszu i zwijamy w rulony (cygara) lub robimy trójkątne pierożki, albo kwadratowe pakiety. Wierzch smarujemy masłem.
Pieczemy ok. 25 min. w 180 st.C. Podawać od razu po wyjęciu z pieca.

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz