środa, 29 października 2014

ŁOSOŚ W PISTACJACH

              Miałam ochotę na rybę. Ale w jakimś niecodziennym wydaniu. Upiekłam łososia pod skorupką z pistacji. Smakowite połączenie ryby i orzeszków. Delikatne mięso i chrupiąca skorupka, której smak podkręca musztarda i miód. 
Podawałam na puree z kalafiora i z fasolką szparagową.
Przepis z bloga Bez mąki i cukru z moimi lekkimi zmianami.


Składniki (na 4 porcje):
  • 2 filety świeżego łososia (u mnie w sumie oba ważyły 550g)
  • olej czosnkowy
  • sok z cytryny
  • 150 g pistacji
  • 50 g tartego parmezanu
  • 2-3 łyżki bułki tartej
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka musztardy
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
Rybę smarujemy łyżką oleju czosnkowego (u mnie domowej roboty) oraz skrapiamy sokiem z cytryny. Oprószamy solą i pieprzem. Odstawiamy.
Pistacje obieramy z łupinek i suchej skórki (na ile się da), a następnie miksujemy w blenderze lub... młynku do kawy. Masło roztapiamy. Posiekane pistacje mieszamy z parmezanem, bułką tartą, miodem, musztardą, stopionym masłem, solą i pieprzem.
Każdy kawałek łososia pokrywamy dość grubo mieszaniną pistacjowo-serową. Pieczemy 15 minut w temp. 180°C. Jeśli wierzch zacznie zbyt brązowieć, przykrywamy go papierem do pieczenia.

PUREE Z KALAFIORA
  • 1 kalafior
  • ok. pół litra mleka lub pół na pół mleko i śmietanka kremówka
  • 1 duży ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • ewentualnie papryka ostra/chilli/coś do zaostrzenia smaku
  • 2 łyżki masła
Kalafiora podzielonego na różyczki gotujemy do miękkości w mleku (lub w mleku i śmietance). Płyn powinien przykrywać kalafiora. Miękkiego kalafiora miksujemy na gładką masę z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, przyprawami i masłem. Jeśli mus okazałby się za rzadki, odparowujemy go podgrzewając na średnim ogniu i często mieszając.

Smacznego życzą




1 komentarz:

  1. uwielbiam łososia pod każdą postacią i dlatego z pewnością spróbuję także Twojej wersji :)

    OdpowiedzUsuń