czwartek, 11 września 2014

SERNIK Z BORÓWKAMI

               Ten sernik chodził za mną, odkąd pojawiły się borówki. Wspaniałe połączenie delikatnego, kremowego sernika i soczystych owoców, jasnego ciasta i ciemnych borówek. Rozkosz dla oczu i podniebienia. A do tego własnej roboty frużelina z borówek i jestem w raju. Sernikowym raju. Jak ja lubię serniki!!


Składniki (na tortownicę 26cm):

Na spód:
  • 220g herbatników
  • 1 łyżka kakao do wypieków
  • 150g masła
  • 1 jajko

Masa serowa:
  • 1kg sera mielonego
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 torebka budyniu waniliowego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
  • ok. 400 g borówek amerykańskich albo jagód
Spód: herbatniki zmielić na pył, dodać kakao i wymieszać z rozpuszczonym masłem oraz jajkiem. Tak przygotowaną masę wyłożyć na dno formy, podpiec w piekarniku nagrzanym do 180oC przez około 10-15 min. Przestudzić. 

Przygotować masę serową: ser, jajka, cukier, budyń i mąkę ziemniaczaną umieścić w misce i wszystko razem zmiksować. Ale nie za długo, tylko do połączenia się składników.

Masę serową wylać na spód, a na wierzchu posypać borówkami. 
Wstawić do piekarnika. Piec pierwsze pół godz. w 190st.C, a następnie 40-45 min. w 160st.C. Po wyłączeniu piekarnika pozostawić ciasto w piekarniku przy minimalnie uchylonych drzwiczkach do  całkowitego wystudzenia. Dzięki temu ciasto pięknie wyrośnie i się ładnie upiecze. Długie studzenie przy uchylonych drzwiczkach spowoduje, że ciasto nie opadnie. Zawsze tak piekę sernik i jeszcze nigdy mi nie opadł:)
Podawałam z domowej roboty frużeliną borówkową. Do kompletu;)

Smacznego życzą 




1 komentarz: