piątek, 11 kwietnia 2014

PIWO... CZEKOLADOWE?!

                   Czy wiecie, że jutro przypada Dzień Czekolady? A więc dziś coś czekoladowego, ale w zupełnie innym sensie;)
                   Myślałam, że nie może być nic bardziej abstrakcyjnego niż piwo bananowe. A jednak jest - piwo czekoladowe! A właściwie o smaku czekoladowym. Sięgałam po nie w sklepie lekko drżącą ręką, bo jak może smakować takie połączenie? Postanowiłam jednak zaryzykować. Ciekawość zwyciężyła;) 


                        Magnus czekoladowy to jedno z piw z serii smakowych browaru Jagiełło spod Chełma, obok śliwkowego, wiśniowego i żurawinowego. Ciekawi doznań smakowych odkapslowaliśmy butelkę. I... po pokoju rozniósł się czekoladowo-kakaowy aromat! Zapach jest intensywny, mocno czekoladowy, czuć gorzką czekoladę z wyraźnymi nutami kakao (zapach nie jest słodki, raczej gorzki), za to prawie w ogóle nie czuć piwnych aromatów. 
Drugą rzeczą, jaka mnie zaskoczyła, to bardzo szybko tworząca się piana. Była naprawdę wysoka. Jednak równie szybko, jak się pojawiła, tak szybko zniknęła. 
Ale do rzeczy - smak. Nie powalił mnie, ale koneserką piw nie jestem;) Nie nazwałabym tego piwa deserowym mimo obecności czekoladowych aromatów. W smaku jest raczej gorzkawe z mocno wyczuwalną czekoladą i paloną goryczką. Zaskoczył mnie brak smaku piwa w tym piwie. Dla mnie to dobrze;) Dla piwoszy - niekoniecznie. Ogólnie smak jest niecodzienny. Nie odstraszył mnie, ale też nie zachwycił. Z każdym łykiem coraz lepszy;)
               Mam mieszane wrażenia po wypiciu czekoladowego Magnusa. Niby dobre, gorzko-czekoladowe, nie za słodkie, ale... Sama nie wiem. Chyba wolę owocowe smaki;) 

browar: Jagiełło
ekstrakt: 14,2%
alkohol: 6%
typ: ciemne; rodzaj: specjalne / aromatyzowane; pasteryzowane

Cheers!


1 komentarz:

  1. piłam :] Fortuna Czarne też smakuje jakby miała czekoladę. a nawet bardziej colę dolaną.
    ostatnio za to piłam Bojana Kokosowe :] ciekawe doznanie.

    OdpowiedzUsuń