środa, 19 marca 2014

TARTA BANANOWA

                 Przy okazji przepisu na sok marchwiowo-bananowy pisałam, że dostałam gratis od Pani sprzedawczyni na straganie kiść bardzo dojrzałych bananów. Tak dojrzałych, że - jak stwierdziła - na nic się jej już nie przydadzą;) Chętnie przyjęłam, gdyż właśnie takich szukałam. Brązowiejąca skórka oznacza, że banany są już bardzo miękkie i słodkie, więc świetnie nadają się do ciast czy koktajli. Przygotowałam z nich rewelacyjną tartę bananową na kakaowym spodzie. Dawno nie jadłam tak dobrego ciacha! Masa jest niezwykle delikatna i kremowa z wyraźnie wyczuwalnymi bananami, a spód kruchy i mocno kakaowy. Banany + kakao/czekolada to przepyszne połączenie:) Czuję, że wkrótce znów zapoluję na przejrzałe banany. 1 blaszka to za mało;)


Składniki (na formę 26 cm):
Spód:
  • 220g herbatników
  • 1,5 łyżki kakao do wypieków
  • 130g masła/margaryny
 Masa bananowa:
  • 4 bardzo dojrzałe banany
  • mała łyżeczka soku cytrynowego
  • 250g mascarpone
  • 100 ml kremówki
  • kilka łyżek cukru pudru
  • 1 łyżka żelatyny
  • 2-3 kostki startej czekolady
Spód: herbatniki zmielić na pył, dodać kakao i wymieszać z rozpuszczonym masłem. Tak przygotowaną masę wyłożyć na dno formy, podpiec w piekarniku nagrzanym do 180oC przez około 10-15 min. Przestudzić.

Masa: 3 banany zmiksować na papkę, wymieszać z sokiem z cytryny, dzięki czemu owoce nie ściemnieją. Kremówkę ubić z cukrem pudrem (ilość wedle uznania). Mascarpone chwilę zmiksować, dodać papkę bananową, wymieszać, dodać ubitą kremówkę i delikatnie połączyć z masą z bananów i mascarpone. 
Żelatynę rozpuścić w odrobinie wrzątku i wymieszać z masą bananową.

Jednego banana pokroić na plasterki i wyłożyć nimi spód ciasta. Na to wyłożyć masę bananową. Wierzch wyrównać i posypać startą czekoladą. Schłodzić w lodówce przez conajmniej kilka godzin. 

Smacznego!





2 komentarze:

  1. Też nieraz w zaprzyjaźnionym warzywniaku kupuję za symbolicznego grosza takie właśnie banany. Ostatnio robiłam z nich koktajl, wczoraj muffinki ;) Twoja tarta brzmi przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och... marzy mi się kawałeczek takiej tarty :) Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń