środa, 18 grudnia 2013

CHLEB WIELOZIARNISTY BEZ ZAGNIATANIA

                Niedawno przedstawiałam przepis na chleb wieloziarnisty bez zagniatania. Tak mi się spodobał, tak mi zasmakował, że postanowiłam ponownie skorzystać z tego przepisu. Przeszukałam szafki w poszukiwaniu ziaren użytych poprzednio, lecz nic nie znalazłam. Wszystko zostało skonsumowane. Ale znalazłam inne - pestki dyni, sezam, mam. I tak powstała kolejna wariacja chleba wieloziarnistego:) Rewelacyjnie smakuje! Przyjemnie czuć mak. Jest lekki, delikatnie wilgotnawy, z dużymi dziurami. Dla mnie bomba:)


Składniki (na 2 bochenki):
  • 1 kg mąki pszennej
  • 12 łyżek pestek dyni
  • 6 łyżek sezamu
  • ok. 1/4 szkl. maku (na oko)
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 50 g świezych drożdży
  • 1 l wody
Mąkę wymieszać dobrze z ziarnami, solą oraz pokruszonymi drożdżami. Dodać ciepłej wody i wyrobić luźne ciasto, a następnie odstawić na 20 minut do wyrośnięcia.

Wyrobić ponownie, ja po prostu mocno rozmieszałam łyżką (dalej ciasto będzie luźne) i przełożyć do natłuszczonych i oprószonych mąką foremek keksowych. Odstawić do wyrośnięcia (czas rośnięcia trzeba wyczuć, z pewnością nie musi podwoić objętości - rośnie bardzo intensywnie i krótko i wystarczy jak trochę podrośnie, inaczej może się nie udać; u mnie rósł około 30 minut). Piec około 1 godziny w temperaturze 230ºC. Jeśli wierzch by się przypiekał, można przykryć go folią aluminiową. Chleb jest gotowy, gdy wyjęty z foremki i postukany od dołu wyda głuchy dźwięk.


Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz