czwartek, 18 października 2012

CAMEMBERT PANIEROWANY Z PISTACJAMI I MIGDAŁAMI

                      Fantastyczna przystawka! Chrupiąca panierka kryjąca półpłynne, kremowe, aksamitne wnętrze. Wspaniałe połączenie dwóch tak różnych struktur. Uwielbiam to! Bardzo lubię pieczonego camemberta i jego półpłynną konsystencję (wspominałam o tym w przepisie na "pleśniowe fondue"). Dlatego wiedziałam, że pomysł na camembert w panierce - i to z dodatkiem pistacji i migdałów - to coś absolutnie dla mnie! Przygotowałam to danie przy okazji spotkania z koleżankami. Chyba smakowało, bo zjadłyśmy wszystko do ostatniego okruszka;) Dodatek w postaci lekkiej sałatki ze świeżych warzyw świetnie się tu sprawdza. Przepis oczywiście z Lidla z moimi zmianami.


Składniki (na 2-3 porcje):

  • 2 szt. (krążki) sera Camembert  
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 50g ciastek zbożowych (w oryginale ciastka korzenne, które jednak mi tu zupełnie nie pasują)
  • 20 g pistacji bez łupinek 
  • 1 łyżka mielonych migdałów 
  • 2 jajka 
  • mąka pszenna
  • sól, pieprz
  • olej roślinny do głębokiego smażenia

Do malaksera wrzucamy pistacje, migdały, bułkę tartą i ciastka. Doprawiamy solą i pieprzem. Całość miksujemy, żeby uzyskać panierkę o sypkiej konsystencji. Całą panierkę wykładamy na talerz. Na drugi talerz wbijamy jajka, roztrzepujemy na jednolitą masę, doprawiamy solą i pieprzem. Mąkę wsypujemy na kolejny talerz. Każdy ser kroimy na 8 części. Każdy kawałek sera obtaczamy najpierw w mące, potem w roztrzepanym jajku, następnie w naszej panierce.
Do garnka wlewamy olej, tak by warstwa miała ok 6 cm, podgrzewamy do ok 180 st. C. Wrzucamy ser w panierce na głęboki tłuszcz (każdy kawałek powinien być w tłuszczu około 10-20 sekund, aż ser nabierze rumianego koloru). Odsączmy na papierowym ręczniku.
 Uwaga! Temperatura oleju nie może być wrząca, gdyż panierka się zwęgli w 5 sekund! Olej nie może być też zbyt zimny, gdyż ser będzie zbyt długo w nim pływał, panierka się rozmiękczy, a sam ser wchłonie bardzo dużo tłuszczu i się mocno upłynni. Najlepiej sprawdzić temperaturę oleju wrzucając 1 kawałek sera. 

SAŁATKA:
  • mix sałat (cukrowa, lodowa i nieco kupnego mixu)
  • pomidory
  • papryka
  • szczypiorek
  • pół łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 2 łyżeczki octu balsamicznego
  • 4 łyżeczki oliwy z oliwek

Sałatę rwiemy na kawałki, pomidory i paprykę kroimy na cząstki, szczypiorek siekamy. Wszystko razem mieszamy. Składniki na winegret mieszamy w słoiku niczym w szejkerze. Polewamy nim sałatę.

Smacznego!







3 komentarze:

  1. jak dla mnie - bomba! koniecznie muszę to opatentować u siebie :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie przymierzam się do zrobienia tego przepisu bo widziałam go w przepisach Kuchni Lidla,danie wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, również skorzystałam z lidlowskiego przepisu i zrobiłam panierowany camembert, przekąska idealna na jesienne dni(chociaż te kalorie..:)

    OdpowiedzUsuń