sobota, 20 października 2012

LONG ISLAND ICED TEA

              Rozpoczynamy weekend:) Przedstawiam jeden z lepszych drinków jaki pijam, mimo że nie jestem fanką coli. Za pierwszym razem smak mnie kompletnie zaskoczył - cola nie jest bardzo wyraźnie wyczuwalna, alkohol również nie dominuje (mimo wymieszania aż 5 rożnych alkoholi!), smaki są idealnie wyważone. To jeden z tych kreatywnych drinków, którego liczne składniki mają za zadanie  "udawać" coś zupełnie innego. Choć w składzie nie ma kropli mrożonej herbaty, w smaku można rzeczywiście doszukać się jej posmaku;) 
                      Wiele słyszałam o mocy i powalających (dosłownie) skutkach wypicia już jednego czy dwóch Long Island'ów. Gdy w hotelowym barze w czasie urlopu w Karpaczu zamówiłam ową "siekierę" tak na "dzień dobry wieczór", zdziwiony barman zapytał - z lekkim przerażeniem w oczach - czy aby na pewno wiem, co robię;) Wiedziałam, a do tego nie na jednym drinku tego wieczora poprzestałam i żeby nie było wątpliwości - na koniec wyszłam o własnych siłach ;) (Ale nie bierzcie ze mnie przykładu, moja głowa jest zbyt przyzwyczajona do drinkowania;)) 
               Drink ten nie bez przyczyny w nazwie ma Long Island. Wymyślony został przez Roberta "Rosebud" Butt'a pod koniec lat 70. XXw. w nowojorskim barze Oak Beach Inn na Long Island*. Wpisał się już na stałe do kanonu światowych drinków.

*Field Guide to Cocktails Rob Chirico. Quirk Books2005, str. 159



Składniki (wg IBA - International Bartenders Association):

  • 20ml wódki
  • 20ml jasnego rumu
  • 20ml tequili
  • 20ml ginu
  • 20ml cointreau
  • 25ml soku z cytryny
  • 15ml syropu cukrowego lub mała łyżeczka cukru (opcjonalnie, ja nie daję)
  • coca-cola lub pepsi
  • kruszony lód
Wszystkie składniki prócz coli dokładnie mieszamy w szejkerze na lodzie. Przelewamy do wysokiej szklanki typu high-ball i dolewamy coli do smaku.

Cheers!


1 komentarz:

  1. lubię to ci i pani lubi:)drink super,muszę go koniecznie wypróbować.Wpisuję się do członków tej strony:-)zapraszam do siebie na kiełbaski nadziewane.

    OdpowiedzUsuń