sobota, 7 lipca 2012

WĄTRÓBKA NA RUKOLI Z GRANATEM

                 Ależ to pyszne! Wiedziałam, że będzie smaczne, ale nie wiedziałam, że aż tak! Bardzo lubię wątróbkę. Jednak dotąd zwykle jadłam ją w sosie własnym z cebulką lub w sosie lekko paprykowym. Inspiracją dla tego przepisu stał się wpis na blogu Podniebienne pieszczoty. Przepis na przystawkę z wątróbki mocno zmodyfikowałam. Połączyłam wątróbkę z granatem podając ją na rukoli. I o dziwo... wyszło, smakowało! Mięsistość wątróbki, słodka kwaskowatość granatu, świeżość sałaty i leciutka ostrość  szczypiorku... Spróbujcie, warto:)

 Składniki (na 2-3 porcje):

  • 500g wątróbki drobiowej
  • 2 granaty
  • dużo rukoli
  • pół małej cukinii
  • pół małego bakłażana
  • pół małego pęczka szczypiorku
  • ocet balsamiczny
  • ew. nieco białego wina lub... szampana;)
  • sól, pieprz
  • olej do przesmażenia wątróbki
Szykujemy sos z granata: ziarna granata wyłuskujemy z owocu (uwaga na pryskający sok! Ja to robię zawsze w łazience;)) Trochę ziaren odkładamy do posypania dania. Resztę miksujemy w blenderze, przecieramy przez sito, by pozbyć się pesteczek. Taki sok przelewamy do garnuszka, dolewamy kilka kropli octu balsamicznego oraz kilka łyżek wina białego lub szampana - u mnie szampan, gdyż akurat stał otwarty w lodówce;). Sos redukujemy na wolnym ogniu. Nie będzie bardzo gęsty, będzie raczej płynny. Można dodać łyżkę masła, ja jednak to pominęłam. 
Szykujemy wątróbkę: przesmażamy ją delikatnie tak, by była mięciutka i jędrna, może by nawet lekko różowa w środku. nie solimy, bo stwardnieje. Można delikatnie posolić i popieprzyć. 
Na tej samej lub osobnej patelni przesmażamy pokrojone w plasterki cukinię i w ćwierć-plasterki bakłażana. 
Rukolę myjemy, rwiemy na mniejsze kawałki i układamy na talerzu. Posypujemy posiekanym szczypiorkiem. Na tym układamy ciepłą wątróbkę, cukinię, bakłażana, polewamy sosem z granatów i posypujemy całymi jego ziarnami. Sosu nie widać, przesiąkł pod spód;) Podajemy i konsumujemy:)

Smacznego!


P.S. Za rukolę dziękuję K. - z jej własnego domowego ogródka:*

3 komentarze:

  1. ach wątróbka, w tym tygodniu też robiłam, po swojemu, ale ta inspiracja tez mi sie podoba.

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna kompozycja, mojej rodzince by smakowało:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i narobiłaś mi smaka. Więc dziś u mnie wątróbka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń