wtorek, 20 marca 2012

WĄTRÓBKA DROBIOWA W SOSIE LEKKO PAPRYKOWYM

                Wiem, że nie wszyscy lubią podroby. Wiem, że dzieci nie szczególnie muszą za nimi przepadać. Ja w dzieciństwie nie chciałam jeść wątróbki. Ale wtedy częściej na stole gościła ta wieprzowa. Teraz i wieprzową bardzo lubię, ale moją faworytką jest drobiowa. Taka delikatna, mięciutka, wręcz "kremowa", rozpływająca się w ustach. Wątróbce mówię zdecydowane tak! A do tego jaka zdrowa - pełno w niej żelaza. 
             Dotąd podawałam ją po prostu w sosie własnym z dużą ilością cebulki. Teraz miałam w lodówce paprykę i resztkę pasty paprykowej, więc je spożytkowałam dodając do sosu własnego. Połączenie wyszło pyszne. Sosik palce lizać!


Składniki (na 5-6 porcji):

  • 700g wątróbki drobiowej
  • kilka łyżek mąki
  • 2-3 cebule
  • 1 duża papryka
  • 1/2-1 tubka pasty paprykowej (miałam pół i tyle dałam, ale jeszcze lepiej byłoby dodać całą)
  • ziele angielskie, liść laurowy
  • sól, pieprz, papryka słodka, majeranek
  • woda
  • olej do smażenia
Wątróbkę umyłam, większe kawałki przekroiłam na pół. Obtoczyłam je w mące i obsmażyłam na oleju. Przełożyłam do dużego garnka. Na tej samej patelni podsmażyłam cebulę, którą dodałam do wątróbki. Paprykę pokroiłam w drobną kosteczkę i wrzuciłam do garnka. Wszystko podlałam wodą tak, by zakryć zawartość garnka. Dorzuciłam zioła i przyprawy. Gotowałam na małym ogniu ok. 30-40 min. W połowie tego czasu dodałam pastę paprykową. Raz czy dwa dolałam nieco wody, gdy płyn za bardzo odparował. Można jeszcze doprawić do smaku. Podawałam z kaszą jęczmienną. Pyszne! Najbardziej lubię ten sos;)

Smacznego!


1 komentarz: