sobota, 7 lipca 2012

PIEROGI Z JAGODAMI

             Dziś zaczynam urlop!!! W końcu, wreszcie, ostatecznie! A jak urlop i lato, to i jagody:) Zachciało mi się pierogów. Przyznam się, że nigdy ich sama nie robiłam. Lepic, lepiłam, ale ciasta sama nigdy nie zagniatała. Bałam się, że wyjdzie twarde, gumiaste lub ogólnie niesmaczne, lecz nic z tych rzeczy! Ciasto z przepisu Basi z flowerek.com jest idealne! Delikatne, lekkie, plastyczne i smaczne. A z jagodami to wręcz poezja smaku;) 


Składniki (na ok. 40-45 małych sztuk):

  • 2 szkl. mąki
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki jogurtu greckiego lub gęstej śmietany
  • 1,5 łyżki oleju
  • szczypta soli
  • ok. 1/3 szkl. ciepłej wody
  • ok. pół litra jagód
  • cukier
Przesianą mąkę wsypujemy do miski lub na blat, robimy po środku dołek i wbijamy jajko. Następnie dodajemy jogurt, olej i sól. Całość mieszamy, po czym wyrabiamy ciasto stopniowo dodając wodę. Ciasto powinno być miękkie, elastyczne i łatwo się poddawać. Przykrywamy miską i odstawić na około 10-15 minut. Po tym czasie dzielimy ciasto na 2-3 części. Każdą cienko wałkujemy i wycinamy koła. Na każdy placek nakładamy po łyżeczce jagód i odrobinie cukru. Sklejamy, ja widelcem ściskałam. Gotujemy w osolonym wrzątku kilka chwil, uważając, by się nie rozkleiły. Mi na szczęście żaden się nie popsuł, z czego jestem bardzo zadowolona:) Podawałam z jogurtem greckim z cukrem. 

Smacznego!




4 komentarze:

  1. oj zjadłby takie pierogi,zjadłby :D można prosić o podesłanie kilku (no może kilkudziesięciu he he) sztuk przesyłką kurierską ;) a tak po za tym to fajny blog czyli fajne,apetyczne przepisy....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam, zawsze wpraszam się do Mamy, może kiedyś sama spróbuję:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  3. potwierdzam! przepyszne były! Moja podwójna dokładka to potwierdza ! K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha! Oj, Kaś, dla Ciebie zrobię więcej:*

      Usuń