wtorek, 13 grudnia 2011

Krakersy, które stały się pizzą;)

          Ostatnio rozsmakowałam się w domowej roboty krakersach. Postanowiłam zatem wypróbować inny przepis na arabskie krakersy (oryginalny przepis). I jakoś po upieczeniu pierwszej blachy... nie przypadły mi do gustu. Już nie takie chrupiące, nie ten smak, nie ta jakość. Szkoda mi było ciasta, a że z drożdżami, to zrobiłam z niego pizzę;) Miałam akurat moje ulubione dodatki w lodówce. I tak oto z krakersów wyszła pizza;) Ale przepis na krakersy i tak zacytuję.


Arabskie krakersy


Składniki:


  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka cukry
  • 125ml ciepłej wody
  • 185g mąki (użyłam zwykłej pszennej, typ 550)
  • 2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 1 białko jajka
  • sezam

W małej misce wymieszać drożdże z miodem, cukrem i całą wodą, przykryć i odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce.

Mąkę przesiać do miski, dodać sól i ostrą paprykę, dokładnie wymieszać. Dodać przygotowany wcześniej zaczyn z drożdży i zagnieść elastyczne ciasto. Wyrabiać na posypanej stolnicy przez 2 minuty. Dużą miskę wysmarować oliwą, przełożyć ciasto i odstawić do lodówki na 45 minut.

Po wyciągnięciu z lodówki ponownie wyrobić ciasto (stolnica lekko podsypana mąką), aż będzie gładkie. Podzielić je na cztery równe części. Każdy z nich rozwałkować na prostokąt 13x30 cm. Nakłuć ciasto widelcem. Z każdego prostokąta wykroić 9 trójkątów (u mnie romby), posmarować białkiem, posypać sezamem. Wykrojone trójkąty ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 12 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni (termoobieg).

 
A tak wyszła pizza;) Jak to jedno ciasto może przybrać różną postać;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz