piątek, 1 lutego 2019

SOK BURAK, JABŁKO, BANAN, SZPINAK

           Wyciskacie w domu soki z owców i warzyw? Wraz z Moim K. najbardziej lubimy świeżo wyciskany sok pomarańczowy, ale i innymi nie pogardzimy. Ja bardzo lubię sok wyciskany ze świeżego buraka. By móc cieszyć się sokami warzywnymi, warto zaopatrzyć się w wyciskarkę wolnoobrotową. My takową mamy, Philipsa (avance collection hr1897/30), choć nie jestem do końca zadowolona z niej. Wytłoczyny są wg mnie zbyt mokre, sporo soku w nich zostaje. Czasem przepuszczam je ponownie przez wyciskarkę, ale chyba nie o to chodzi w urządzeniu tej klasy i w tej cenie... Z początku maszyna radzi sobie całkiem dobrze, sok jest klarowny, ale po przepuszczeniu przez nią kilku kilku pierwszych owoców, sok zaczyna przypominać mus. A jeśli używam twardych warzyw, to po chwili zacina się, muszę przeczyścić ślimaka. Irytujące. Jakiej wyciskarki używacie? Jaką polecacie?
Niemniej jednak soki tak wyciskane są super! Ostatnio moim ulubieńcem stał się sok z buraka + jabłko + banan + szpinak. Nawet Mój K., nie przepadający za burakiem, wypił go ze smakiem:)




Składniki (na 3-4 porcje):
  • 1 kg buraków
  • 4 jabłka
  • 2 duże banany
  • 3 duże garści szpinaku
W wyciskarce wolnoobrotowej wyciskamy sok z buraków, jabłek i szpinaku.
W blenderze kielichowym miksujemy powstały sok z bananem. Ja dodałam jeszcze wytłoczyny z samego szpinaku, w których jest jeszcze dużo dobrego.

Smacznego życzą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz