środa, 13 czerwca 2018

DORSZ W SOSIE CYTRYNOWO-MUSZTARDOWYM

              Miałam ochotę na rybę. Kiedy więc zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że muszę go natychmiast wypróbować. Rybę w sosie śmietanowym z kaparami już robiłam i była pyszna. Ten przepis jest podobny, wzbogacony o sok z cytryny i musztardę. Sos ma intensywniejszy smak i piękny, złocisto-żółty kolor. Danie robi się szybko i łatwo, jest pyszne, więc spełnia wszelkie warunki, by zagościło ponownie na naszym stole.
Inspiracja z moimi zmianami.




Składniki (na 4-5 porcji):
  • 1 kg polędwicy dorsza
  • 2-3 spore cebulki dymki
  • duży chlust białego wytrawnego wina
  • 1 szkl. śmietany kremówki
  • sok z 1 dużej cytryny
  • ok. 1 łyżki musztardy ziarnistej (ilość w zależności od upodobania i stopnia ostrości musztardy)
  • 2-3 łyżki malutkich kaparów
  • pół łyżeczki kurkumy
  • sól, biały pieprz
  • masło do smażenia
Na maśle przesmażamy drobno posiekane cebulki. Najlepiej robić to w patelni lub naczyniu, które później można wstawić do piekarnika.
Gdy się zeszkli, dodajemy wino i czekamy, aż większość odparuje. 
Wówczas dodajemy śmietanę, sok z cytryny, musztardę, kapary i kurkumę. Doprawiamy solą i białym pieprzem (czarny może się zbytnio odznaczać w jasnym sosie). Mieszamy i gotujemy, aż sos zgęstnieje. 
Do sosu wkładamy rybę pokrojoną na mniejsze kawałki. 
Zapiekamy w piekarniku w 200 st. C przez 10-15 min. w zależności od grubości ryby.
Podawałam z kaszą bulgur i sałatką z kolorowych pomidorów.

Smacznego życzą



1 komentarz: