wtorek, 10 października 2017

ZUPA BROKUŁOWA Z CHEDDAREM + broccoli song :)

            Pyszna serowo-brokułowa zupa. Kremowa, delikatna, ale jednocześnie wyrazista w smaku. Nie dziwię się, że w USA jest tak lubiana. W Stanach popularna jest sieć restauracji Panera Bread, która słynie ze swojej Broccoli-Cheese Soup. W sieci można znaleźć mnóstwo przepisów na jej wzór. I ja ugotowałam i przyznaję, że jest rewelacyjna!
Na deser coś dla rozrywki - broccoli song ;) czyli piosenka o brokułach na wesoło. Genialne! To ona natchnęła mnie do przygotowania czegoś z brokułów.
Inspiracja.




Broccoli Song :) :) :)




Składniki (na duży garnek):
  • 1 spora cebula
  • 1/4 szkl. mąki
  • 3 l rosołu lub bulionu warzywnego
  • 1 szkl. śmietany 18%
  • 2 szkl. mleka
  • 1 brokuł (ok. 500g)
  • 1 szkl. drobno pokrojonej świeżej marchewki
  • 250 g sera cheddar (użyłam francuskiego mimolette)
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • olej do smażenia
Cebulę bardzo drobno siekamy, szklimy na oleju.
W dużym garnku rozgrzewamy olej (spory chlust), dosypujemy mąkę i robimy jasną zasmażkę.
Dolewamy rosół, początkowo partiami, cały czas mieszając trzepaczką, by nie zrobiły się grudki. Gotujemy na małym ogniu ok. 20 min. często mieszając, by całość się nie przypaliła.
Dolewamy śmietanę (zawczasu zahartowaną, by się nie zważyła) oraz mleko, dorzucamy drobno pokrojone różyczki brokuła, marchewkę (użyłam marchewkę ugotowaną w rosole, więc dodałam ją później - na sam koniec) i przesmażoną cebulę. Gotujemy na małym ogniu ok. 20 min. często mieszając.
Doprawiamy solą i pieprzem oraz szczyptą gałki muszkatołowej.
Dalej gotując na małym ogniu dodajemy partiami starty ser - czekamy, aż każda partia się rozpuści i dopiero dodajemy kolejną.
Podawałam z bagietką.

Smacznego życzą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz