czwartek, 19 października 2017

CIASTO MARCHEWKOWE Z KREMEM PHILADELPHIA - najlepsze!

                Odkąd kupiliśmy wyciskarkę do owoców, często robimy sok z marchwi. Efektem ubocznym jest sucha masa marchewkowa. Zwykle się ją wyrzuca, ale można też ją wykorzystać, np. w chlebie lub w cieście, które dziś bardzo polecam. Ciasto marchewkowe przełożone kremem z serka Philadelphia to anglosaski klasyk. Jest puszyste, lekko wilgotne i absolutnie pyszne! W zimie, na Boże Narodzenie, można dodać do niego więcej przypraw - goździki, gałkę muszkatołową, imbir, kardamon, więcej cynamonu, dzięki czemu smak ciasta będzie bardziej piernikowy. Ja ograniczyłam się do szczypty cynamonu, jeszcze nie pora na piernikowe wypieki. Baaardzo polecam to ciasto! Również dlatego, że krem z Philadelphi jest przepyszny;)

Inspiracja. Zwiększyłam ilość składników na ciasto dwukrotnie, a na krem 4-krotnie. Ze zwiększonej dwukrotnie porcji kremu było tak mało, że ledwo starczyło na cienką warstwę przełożenia ciasta, nie pozostawiając nic na wierzch.





Składniki na ciasto (na formę 35x25 cm):
  • 4 jajka w temperaturze pokojowej
  • 400 g drobnego cukru lub cukru pudru
  • 1 szkl. oleju roślinnego
  • 400 g drobno startej marchewki (użyłam suchą masę z marchewki pozostałą po wyciskaniu soku w wyciskarce)
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich, użyłam laskowych prażonych, można użyć uprażonych  migdałów bez skórki
  • 150g drobno pokrojonego ananasa, użyłam z puszki
  • 75 g wiórków kokosowych
  • 400 g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 mała łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
Jajka ocieplić w temperaturze pokojowej. Ubić je do podwojenia objętości. 
Dodać cukier i dalej ubijać, aż masa będzie gładka i puszysta. 
Wciąż ubijając na wysokich obrotach, dolewać ciągłym, cieniutkim strumieniem olej.
Dodać marchewkę, ananasa, orzechy, wiórki kokosowe i delikatnie wymieszać. Można dolać 2 łyżki soku z ananasa (używałam suchej masy z marchewki, więc dolałam nieco soku z ananasa).
Piekarnik nagrzać do 150 stopni C.
Do osobnej miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, cynamon i sól, wymieszać. 
Przesypać do miski z marchewką i delikatnie połączyć wszystkie składniki.
Ciasto wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec przez 1 godzinę lub do suchego patyczka.

Krem do przełożenia ciasta:
  • 600 g kremowego serka (cream cheese) np. Philadelphia, Twój Smak (użyłam Philadelphi) w temperaturze pokojowej
  • 200 g masła (miękkiego)
  • 150 g cukru pudru (lub mniej)
Serek ubić krótko (tylko do połączenia się składników) razem z miękkim masłem i cukrem pudrem.Zbyt długie miksowanie może spowodować rozwarstwienie się masy.

Dobrze wystudzone ciasto wyciągnąć z formy odrywając papier do pieczenia, przekroić poziomo na 2 części. Spód posmarować 2/3 ilości kremu.
Przykryć drugą częścią ciasta i rozsmarować resztę kremu. 
Schłodzić w lodówce.
Można udekorować orzechami.

Smacznego życzą



1 komentarz:

  1. wspaniałe :) aż bym wsunęła kawałek, mimo że nie cierpię słodkości :)

    OdpowiedzUsuń