czwartek, 19 stycznia 2017

SERNIK Z RICOTTĄ I MUSEM Z MANGO

             Bardzo lubię serniki. Kiedy przed paroma miesiącami sprowadziłam się do Francji, było to jedno z pierwszych ciast, jakie postanowiłam upiec. Jakież było moje rozczarowanie, gdy tutejszy wiaderkowy biały ser (twarogu jak w Polsce się tu nie uświadczy) okazał się bardzo rzadki, wręcz półpłynny. Upieczony z niego sernik to absolutnie nie było to, czego oczekiwałam. Jak się później dowiedziałam, Francuzi nie gustują w sernikach, jakie znamy w Polsce. Jednak jako że nie wyobrażam sobie życia bez serników, postanowiłam pokombinować. Francuzki fromage blanc - biały ser - jest bardzo rzadki, postanowiłam zatem zagęścić go innym "twarogowym" serem. Użyłam ricotty. I to było idealne połączenie. Sernik wyszedł prawie idealny! Następnym razem wypróbuję mascarpone...;)




Składniki (na formę 26 cm):

Na spód:
  • 200 g herbatników
  • 1 jajko
Herbatniki kruszymy niemal na pył, mieszamy z jajkiem.
Zapiekamy w 180 st.C przez 15 min.


Na masę serową (wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową):
  • 1 kg mielonego twarogu (z wiaderka)
  • 0,5 kg ricotty
  • 1,5 szkl. cukru
  • 2 jajka
  • 3 żółtka
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • 1 dojrzałe (nawet bardzo) mango
Miąższ mango (bez skóry)kroimy w kosteczkę.
Wszystkie poza mango krótko miksujemy ze sobą, tylko do połączenia się ze sobą. Zbyt długie miksowanie zbytnio napowietrzy masę, która w pieczeniu urośnie, a potem cały sernik opadnie.
Dodajemy kosteczkę z mango i mieszamy łyżką.
Masę wylewamy na podpieczony spód.
Pieczemy najpierw w 200 st.C przez 30-40 min., a następnie w 160 st.C przez 60-70 min.
Studzimy w piekarniku przy minimalnie uchylonych drzwiczkach przez kilka godzin (najlepiej całą noc).

Mus z mango:
  • 2 bardzo dojrzałe mango
  • cukier (ilość zależna od stopnia słodkości owoców i własnych upodobań)
  • 1 łyżka żelatyny
Miąższ mango (bez skóry) miksujemy blenderem na mus.
Dodajemy cukier do smaku.
Rozrabiamy żelatynę w 1/4 szkl. wrzątku, mieszamy, aż się rozpuści, a woda nieco przestygnie.
Żelatynę dodajemy do musu, mieszamy.
Mus wylewamy na wystudzony sernik.
Wstawiamy do lodówki, by mus stężał.

Smacznego życzą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz