środa, 9 września 2015

PIZZA NA CIEŚCIE NADZIEWANYM SEREM

             Pizza to jedyny fast-food, któremu nie potrafię (i nie chcę) się oprzeć;) Uwielbiam ten drożdżowy placek z porządną ilością dodatków i sera. Mamy z Moim K. ulubioną pizzerię, z której co jakiś czas zamawiamy duże, okrągłe co nieco na kolację. Ostatnio postanowiłam jednak przygotować domową pizzę. I jak to u mnie, nie mogła być standardowa (taką mamy z pizzerii). Moją pizzę urozmaiciłam nadziewając ciasto serem. Jak? Ano, wystarczy pomiędzy dwa bardzo cienkie płaty ciasta drożdżowego rozłożyć duuużo sera. Na wierzchu standardowo - sos, ser, dodatki i do pieca. Choć niezupełnie tak zwyczajnie. Wyczarowałam absolutnie rewelacyjny sos pomidorowy ze świeżych pomidorów na białym winie. Sądzę, że m.in. dzięki niemu pizza wyszła tak dobra, że Mój K. stwierdził sięgając po dokładkę, że zła kobieta ze mnie, bo robię taką rewelacyjną pizzę;) Bezcenne!


Składniki (na okrągłą pizzę wielkości blachy od piekarnika):
Ciasto:
  • 20 g świeżych drożdży
  • ok. 2,5 szkl. mąki pszennej (w zależności, jak grube ma być ciasto)
  • ok. 250 ml ciepłej wody
  • 2-3 łyżki oliwy
  • po pół łyżeczki soli i cukru
  • 1,5-2 kulki mozzarelli lub najlepiej spory kawałek cheddara, który będzie się lepiej ciągnął
  • oregano
  • ulubione dodatki (u mnie salami, pieczarki, oliwki)
Zaczynamy od zrobienia rozczynu: drożdże rozrabiamy z odrobiną ciepłej wody, szczyptą mąki i cukru. Odstawiamy na kilka minut, aż się zapienią.
Mąkę łączymy z solą, oliwą, rozczynem i dolewamy tyle wody, by zagnieść elastyczne ciasto.
Odkładamy je na godzinę, aż podwoi swoją objętość.
W tym czasie robimy sos.

SOS POMIDOROWY:
  • 1 mała cebulka
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-4 średnie pomidory, uwielbiam te z gatunku lima, gdyż są słodkie i pyszne
  • 50 ml białego wina
  • opcjonalnie łyżka keczupu
  • sól, pieprz, cukier
  • majeranek, oregano
  • oliwa
Cebulkę i czosnek bardzo drobno siekamy. Przesmażamy je na oliwie, aż cebula będzie szklista.
Z pomidorów można ściągnąć skórkę, ale nie trzeba. Miałam to zrobić, ale zapomniałam, a i tak wyszło pysznie. Jeśli ściągamy, to wystarczy naciąć skórkę na krzyż, sparzyć i obrać. 
Pomidory kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy do przesmażonej cebuli. 
Dodajemy wino i dusimy pod częściowym przykryciem, aż pomidory się rozpadną, a alkohol odparuje.
Zdejmujemy przykrywkę i smażymy do uzyskania półgęstej konsystencji. W tym momencie można dodać keczup.
Doprawiamy solą, pieprze, cukrem i ziołami.

Wyrośnięte ciasto dzielimy na dwie połowy. Każdą rozciągamy na blacie wysypanym mąką na bardzo bardzo cienki placek (prawie prześwitujący, jeśli chcemy, by pizza była na cienkim cieście) o średnicy blachy do pieczenia.
Placek przenosimy na wysypaną mąką blachę (można pomóc sobie deską).
Na placku rozkładamy plastry sera.
Identycznie rozciągamy na cienki placek drugą połowę ciasta i układamy ją na pierwszym placku. Brzegi zawijamy do środka.
Na górnym placku rozsmarowujemy sos, rozkładamy ser i dodatki, posypujemy oregano.
Pieczemy ok. 25-30 min. w 180 st.C.
Zajadać póki ciepłe najlepiej z sosem czosnkowym;)

Smacznego życzą





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz