poniedziałek, 3 sierpnia 2015

SAŁATKA ZE SMAŻONYM BUNDZEM

             W czasie pobytu w Tatrach spróbowałam bundza (bunca). Tak mi zasmakował, że przywiozłam kawałek do domu. To owczy ser występujący w wersji mniej lub bardziej słonej. Mi bardziej przypadł do gustu tzw. bundz słodki, z mniejsza ilością soli. Trzymany w temperaturze pokojowej ma konsystencję mozzarelli. I tak jak ona świetnie smakuje z pomidorem. Ja jednak postanowiłam go usmażyć w panierce z płatków kukurydzianych i podać w sałatce, gdyż na ciepło jest jeszcze smaczniejszy. Idealnie nadaje się do smażenia, nie rozpływa się, nie wypływa, staje się natomiast kremowo-miękki. W sałatce z bekonem i dressingiem z żurawiny sprawdza się wyśmienicie.
Podawałam z odrywanym chlebem serowo-czosnkowym.


Składniki (na 2 porcje):
  • ok. 40-50 g bundza
  • 2 duże garści płatków kukurydzianych
  • 3-4 łyżki kaszki kukurydzianej (kaszkę i płatki można zastąpić bułką tartą)
  • 1 jajko
  • 2 duże garści ulubionej sałaty
  • 1 mały pomidor lub pomidorki koktajlowe
  • kilka plastrów boczku jak najcieniej pokrojonego (ilość wedle uznania)
  • olej do smazenia
Dressing:
  • 2 łyżki żurawiny ze słoiczka
  • łyżka octu balsamicznego
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżeczka miodu
Bundz kroimy w plastry ok. 1-1,5 cm grubości. Obtaczamy w jajku roztrzepanym z odrobiną mleka i w mocno rozdrobnionych płatkach kukurydzianych wymieszanych z kaszką kukurydzianą jak kotleta schabowego. Smażymy na mocno rozgrzanym oleju na średnim ogniu z obu stron.
Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki, pomidora kroimy na małe cząstki i układamy go na sałacie.
Plastry boczku smażymy z obu stron na suchej patelni, by jak najwięcej tłuszczu się wytopiło. 
Na sałacie z pomidorami układamy bekon i usmażony bundz. 
Polewamy dressingiem powstałym z wymieszania wszystkich składników. Początkowo dressing może wydawać się dość kwaśny, jednak taki właśnie idealnie komponuje się z serem i bekonem.

Smacznego życzą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz