wtorek, 7 lipca 2015

GULASZ WIEPRZOWY Z CIECIERZYCĄ I BOBEM

          Typowy gulasz w nieco innej odsłonie. Z ciecierzycą i bobem. Miałam ochotę na bób, ale nie w sałatce, ani w wersji tradycyjnej, gotowanej. Szukałam dania obiadowego. Na blogu Mirabelki znalazłam inspirację (przepis nieco zmieniłam). Polecam serdecznie, gulasz jest pyszny, a dodatek ciecierzycy i bobu wspaniale go urozmaica (oczywiście bób można zastąpić innym ulubionym warzywem). Mój K. wyjadał go nawet na zimno prosto z garnka;)


Składniki (na ok. 5 porcji):

  • 1 szklanka suchej ciecierzycy (przed ugotowaniem) lub 1,5 puszkowanej
  • 500g wieprzowiny na gulasz, użyłam łopatki
  • 500g bobu
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 1 szklanka bulionu mięsnego
  • 2 liście laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • suszony majeranek i oregano
  • sól i pieprz, 
  • olej do smażenia 

Ciecierzycę namoczyć przez noc, ugotować w tej samej wodzie. Odcedzić.
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Obsmażyć na silnie rozgrzanym oleju. 

Mięso przełożyć do sporego garnka, a na tej samej patelni podsmażyć drobno pokrojoną cebulę. 
Pod koniec smażenia dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. 
Przełożyć do mięsa, dodać pomidory z puszki, liść laurowy, ziele angielskie i bulion. Doprawić solą, pieprzem i ziołami. 

Dusić pod przykryciem na średnim ogniu ok. 1 godzinę, aż mięso będzie miękkie. Często mieszać, by się nie przypaliło. W razie potrzeby, a zapewne taka będzie, dodać nieco bulionu lub wody.

W tym czasie bób ugotować krótko (5 minut) w lekko osolonej wodzie. Odcedzić, przelać zimną wodą i obrać z łupin. 

Gdy mięso będzie już miękkie, dodać bób i ciecierzycę, dusić jeszcze 5 minut. Jeżeli sos jest za gęsty, dodać trochę wody lub bulionu, jeżeli za rzadki – dusić chwilę bez przykrycia, aby nadmiar wody odparował. 


Smacznego życzą

1 komentarz:

  1. Ja uwielbiam pikantny gulasz wieprzowy, trochę bardziej w Węgierskim stylu

    OdpowiedzUsuń