czwartek, 9 lipca 2015

UCIERANE CIASTO Z SEREM I MORELAMI

           Uwielbiam morele! Zachciało mi się ciasta z tymi owocami. Na stronie Lidla znalazłam przepis na takie ciasto, o jakie mi chodziło. Oczywiście musiałam je po swojemu pozmieniać i urozmaicić dodając warstwę serową. Dla mnie pysznie. Letnio, słonecznie i morelowo:)

Składniki (na formę 21x27cm): 
Ciasto:
  • 120g masła o temperaturze pokojowej
  • 110g cukru
  • 2 jaja o temperaturze pokojowej
  • szczypta soli
  • 260 g mąki przesianej przez sitko
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Masło z cukrem ucieramy na puszystą masę. 
Cały czas miksując, dodajemy stopniowo jaja, sól, mąkę i proszek do pieczenia.
Masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. 

Masa serowa:
  • 250 g białego sera
  • 1 jajko
  • kilka łyżek cukru do smaku
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 400 g moreli 
  • cukier
 Wszystkie składniki masy ucieramy razem i wykładamy ją na ciasto.
Morele myjemy, pozbawiamy pestek i kroimy na 6-8 części każdą. Cząstki układamy na masie serowej i oprószamy je cukrem.
Ciasto pieczemy w 200 st.C przez 40-45 min.

Smacznego życzą




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz