czwartek, 18 czerwca 2015

TRUSKAWKOWO-KAKAOWY SERNIK BEZ PIECZENIA

              Po wielu dniach zajadania się świeżymi truskawkami postanowiłam je przetworzyć i zrobić ciasto. Ale takie lekkie. Wybrałam sernik na zimno, kremowy, lekki jak pianka. Oczywiście jak to ja - zaczęłam kombinować i dodałam warstwę kakaową, a spód zamiast z herbatników zrobiłam z pralinek typu Ferrero Rocher. Obowiązkowo mus truskawkowy na wierzchu. Jakie to jest pyyyyyszne!!! 

Składniki (na tortownicę 24 cm):
Spód:
  • kilkanaście pralinek typu Ferrero Rocher
  • garść płatków kukurydzianych lub herbatników 
Pralinki siekamy dość drobno wraz z płatkami lub rozkruszonymi herbatnikami. Odkładamy.

Warstwa serowa:
  • ok. 700 g kremowego sera na sernik (z wiaderka)
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 400 g truskawek
  • 4 łyżki kakao do wypieków
  • cukier (ilość wedle uznania. Dałam ok. 8 łyżek + 1 dodatkowa czubata do masy kakaowej)
  • 5 łyżek żelatyny
Truskawki miksujemy, ale nie całkiem, by czuć było większe kawałki owoców.
Ser miksujemy z cukrem. Dzielimy go na 2 części, przy czym jedna nieco mniejsza od drugiej. Do mniejszej części dodajemy mus truskawkowy, mieszamy.
Do większej dodajemy kakao i opcjonalnie dodatkowy cukier.
Śmietanę ubijamy i większą część (2/3) dodajemy do masy kakaowej, resztę do masy truskawkowej.
3 łyżki żelatyny rozpuszczamy w minimalnej ilości wrzątku i dodajemy do masy truskawkowej. 2 łyżki rozpuszczamy podobnie w małej ilości wrzątku i dodajemy do masy kakaowej.

Do masy z pralinek dodajemy kilka łyżek masy truskawkowej, mieszamy i wykładamy na spód (tężejąca masa spoi spód). Wylewamy masę kakaową, na nią ostrożnie wylewamy masę truskawkową.

Mus truskawkowy:
  • 400g truskawek
  • 2 łyżki żelatyny
  • cukier
Truskawki miksujemy na gładką masę, dodajemy cukier (ilość wedle uznania) i rozpuszczoną żelatynę. Mieszamy. Wylewamy na masę serowo-truskawkową. 
Całość wstawiamy do lodówki na kilkanaście godzin.

Smacznego życzą




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz