poniedziałek, 1 czerwca 2015

KEKS ZE SZPARAGAMI

            Sezon szparagowy rozpoczęty. Już od dawna miałam ochotę wypróbować przepis na keks ze szparagami. Okazał się tak dobry, jak myślałam. Wytrawny, warzywny, wilgotny. Można go jeść solo, jako dodatek do sałatek, idealnie sprawdzi się jako piknikowa lub grillowa przekąska. Ja robiłam z niego kanapki. Z szynką i pomidorem były przepyszne!
Przepis z bloga Zmysły w kuchni.


Składniki (na keksówkę 23x10x5 cm):
  • pęczek zielonych szparagów, ok. 250g, twarde końce usunięte, reszta pokrojona na 3 kawałki
  • 250g mąki pszennej
  • garść listków bazylii, porwanych z grubsza
  • 100ml mleka
  • 4 małe jajka
  • 100ml oliwy
  • łyżeczka musztardy angielskiej
  • garść czarnych oliwek, całych, wypestkowanych
  • 8 połówek suszonych pomidorów z oliwy, z grubsza pokrojonych
  • sól, pieprz
  • ok. 60g dojrzałego cheddara, startego na dużych oczkach
Szparagi gotujemy w osolonej wodzie przez 3 minuty, odcedzamy i od razu przekładamy do lodowatej wody, aby przestały się gotować i zachowały kolor. Odcedzamy i pozostawiamy do przestygnięcia i przeschnięcia. 
Jajka mieszamy z oliwą, mlekiem i musztardą.
Mąkę mieszamy z solą, pieprzem i bazylią. 

Dodajemy do niej mokre składniki, ciągle miksując na wolnych obrotach, by nie było śladów suchej mąki. Następnie dodajemy szparagi, oliwki i pomidory. Dorzucamy połowę sera i delikatnie mieszamy.
Przelewamy ciasto do formy, posypujemy pozostałym serem i pieczemy 40 minut. 

Studziłam na kratce.

Smacznego życzą


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz