piątek, 15 maja 2015

BERLINER MELANGE

           W lodówce czekało na spożytkowanie nieco śmietanki kremówki. Postanowiłam przygotować z nią jakiego drinka. Na stronie Bols Cocktails znalazłam przepis na Berliner Melange. Poniżej przedstawiam moją luźną interpretację tego drinka. I choć nie jestem wielbicielką kawy (w ogóle jej nie pijam), to przyznaję, iż ten drink naprawdę mi zasmakował. Lubię połączenie kawy i wiśni (jak np. w kawie mocha). Idealna "ice coffee" na lato;) Przygotowałam go z likieru kawowego domowej roboty mojej mamy. Z kupnym pewnie nie smakowałby tak dobrze;)

Składniki:
  • 100 ml likieru kawowego
  • 40 ml likieru wiśniowego
  • 50 ml śmietany kremówki
Do szklanki typu highball wypełnionej do 2/3 kruszonym lodem wlewamy likier kawowy, następnie wiśniowy, na końcu dolewamy kremówkę. Posypujemy mieloną kawą lub kakao.
Likier kawowy mojej mamy jest na bazie mleka. Jeśli używamy kupnego radzę dać więcej kremówki.

Cheers!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz