czwartek, 14 maja 2015

CIASTECZKA PIEGUSKI ORZECHOWO- CZEKOLADOWE

             Lubicie kruche ciasteczka? Ja bardzo. A najbardziej takie z bakaliami. Dotąd zawsze je kupowałam, ale w końcu postanowiłam sama je przygotować. Wiadomo - wiem, co jem;) Zmobilizowały mnie do tego ciasteczka upieczone przez znajomą mamy, smakujące praktycznie identycznie jak te kupne. Mi i Mojemu K. bardzo one zasmakowały. Przygotowałam od razu dużą miskę, wiedziałam, że i tak szybko znikną. Te ciastka są po prostu najlepsze!

Składniki (na 2,5 blachy z piekarnika):
  • ok. 1,5 szkl. orzechów laskowych prażonych
  • ok. 1,5 szkl. migdałów w całości bez skórki
  • 1 tabliczka czekolady (gorzkiej lub mlecznej, wedle uznania)
  • 2 szkl. mąki 
  • 2/3 szkl. cukru
  • 1 jajko
  • 250g margaryny do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Orzechy laskowe i migdały siekamy i prażymy na suchej patelni, aż będą złociste. Odstawiamy do wystygnięcia.
Czekoladę siekamy.
W misce łączymy wszystkie składniki łącznie z orzechami i czekoladą (margarynę kroimy w kostkę). Początkowo siekamy wszystko nożem, następnie szybko zagniatamy ręcznie jak przy typowym cieście kruchym.
Z ciasta odrywamy kawałki wielkości dużego orzecha włoskiego i rozpłaszczamy formując ciasteczka. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy ok. 15 min. w 180 st.C.
Opcjonalnie upieczone ciasteczka można posypać cukrem pudrem.

Smacznego życzą




1 komentarz: