wtorek, 7 października 2014

KASZOTTO Z PĘCZAKU Z KURKAMI I GROSZKIEM

                  Jakiś czas temu odkryłam kaszę pęczak. Wiem, kasza jak kasza, ale u mnie w domu się jej nie jadało. Teraz się nią zajadam! Póki co najbardziej smakuje mi w formie kaszotta z dodatkiem kurek i zielonego groszku. Rewelacja! Wiedziałam, że to będzie dobre, ale smak mnie absolutnie zaskoczył! Delikatna kasza, kremowy sos, kurki i groszek. Pyszotto!;)

Składniki (na 1 porcję):
  • pół szklanki suchej kaszy pęczak
  • ok. 400-500 ml bulionu warzywnego lub grzybowego
  • 1 cebula
  • duża garść kurek
  • 4 łyżki groszku konserwowego
  • szczypta tymianku
  • 2 łyżki tartego sera twardego typu parmezan
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
Na patelni  rozgrzewamy masło, wsypujemy kaszę, mieszamy, by masło dokładnie pokryło ziarenka. Zalewamy 1-2 chochelkami bulionu i dusimy pod przykryciem. Postępujemy jak przy tradycyjnym risotto, czyli kontrolujemy ilość bulionu na patelni i co kilka minut dolewamy po chochelce, aż kasza będzie miękka, a płyn odparuje. Uwaga, żeby nie przypalić kaszy!
Na osobnej patelni szklimy na maśle posiekaną cebulę, dodajemy kurki oraz groszek, doprawiamy tymiankiem i smażymy kilka minut. Kurki z cebulą przekładamy do kaszy, dodajemy łyżkę masła i opcjonalnie łyżkę lub dwie śmietany kremówki, posypujemy serem, doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy, smażymy na małym ogniu chwilę, by wszystkie składniki się  połączyły. Podajemy i zjadamy ze smakiem:)

Smacznego życzą



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz