czwartek, 25 września 2014

TARTA Z MASCARPONE, BIAŁĄ CZEKOLADĄ I FIGAMI

              Figi są pyszne! Zarówno same na świeżo - słodkie i soczyste, jak i w różnych daniach, np. w sałatce  z szynką długo dojrzewającą i serem pleśniowym - rewelacja! Dziś przedstawiam przepis na tartę a'la sernik z mascarpone i białej czekolady z figami. Baaardzo mi smakuje! Najlepsza jest skropiona płynnym miodem. Figi i miód to świetne połączenie:)


Składniki (na formę o średnicy 26 cm):

Spód:
  • 220g herbatników
  • 1 jajko
  • 150g masła
Herbatniki mielimy na pył, mieszamy z rozpuszczonym masłem i jajkiem. Tak przygotowaną masą wykładamy dno formy, podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 12-15min. Studzimy. 

Masa serowa:
  • 1 szkl. śmietany kremówki 
  • ok. 1/3 szkl. cukru pudru
  • 250 g serka mascarpone (można użyć normalnego twarogu z wiaderka)
  • 100 g białej czekolady
  • 2 jajka
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 3-4 dojrzałe figi
Kremówkę ubijamy jak na bitą śmietanę dodając cukier puder (ilość wedle uznania). Białą czekoladę topimy w kąpieli wodnej i po lekkim przestudzeniu mieszamy z mascarpone. Dodajemy jajka i mąkę, mieszamy, można mikserem. Dodajemy bitą śmietanę i ewentualnie dosładzamy do smaku. Mieszamy delikatnie łyżką. Masę przelewamy na podpieczony spód. Na masie serowej układamy pokrojone w dosyć grube plastry figi (u mnie w czasie pieczenia część zalana została masą serową;) ). Zapiekamy ok. 35 min. (ja się lekko zagapiłam i przytrzymałam dłużej w piekarniku). Po tym czasie masa serowa będzie wydawała się luźna. Ale jak wystygnie, to stężeje. tartę studzimy najpierw w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami, a następnie schładzamy w lodówce. Podawać koniecznie z płynnym miodem Pyszności!

Smacznego życzą




2 komentarze:

  1. O tak! Figi lubią się z mascarpone i białą czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, prezentuje się niezwykle zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń