środa, 13 sierpnia 2014

PLACKI Z CUKINII ZE SZPINAKIEM

               Cukinia nieodzownie kojarzy mi się z latem. O tej porze roku lubię przygotować z niej placki podobne do tych z ziemniaków. Są lekkie i delikatne. Bardzo zasmakowały mi podane z kleksem śmietany i ze szpinakiem. Placki ziemniaczane z takimi dodatkami jadłam podczas noclegu w schronisku górskim w czasie dwudniowej wędrówki po Sudetach. Aby przypomnieć sobie ten smak z urlopu, usmażyłam podobne placki z cukinii. Wyszło pysznie!

Składniki (na 2-3 porcje):
  • 1 średnia cukinia
  • 2 jajka
  • kilka łyżek mąki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • śmietana
  • pół opakowania mrożonego szpinaku
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 duża łyżka śmietany
  • gałka muszkatołowa
Cukinię myjemy i bez obierania ścieramy na tarce o dużych oczkach. Odciskamy z niej sok (inaczej placki wyjdą zbyt rozmiękłe). Dodajemy jajka i nieco mąki (ale tylko tyle, by zagęścić całą masę), doprawiamy solą i pieprzem. Smażymy placki na końcu odsączając je z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
Szpinak rozmrażamy, przesmażamy na patelni, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, gałkę muszkatołową, sól, pieprz oraz śmietanę. Mieszamy i chwilę razem smażymy.
Placki wykładamy na talerz, na każdym kładziemy kleks z kwaśnej śmietany i nieco szpinaku.

Smacznego życzą


3 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie placuszki, przyznam, że z dodatkiem szpinaku jeszcze nie jadłam jednakże bardzo fajne to połączenie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba muszę niedługo zrobić takie placuszki, bo w tym sezonie ich jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, gdyż są naprawdę pyszne z dodatkiem szpinaku i śmietany lub sosu czosnkowego:)

      Usuń