wtorek, 8 kwietnia 2014

SPAGHETTI Z SOSEM Z ORZECHÓW WŁOSKICH

               Czy ktoś by pomyślał, że można przygotować sos do spaghetti z orzechów? Ja pomyślałam i ugotowałam. Wyszło palce lizać! Bardzo aromatyczny sos o niezwykłym, ciekawym smaku. Kremowa konsystencja przełamana chrupiącymi orzechami. Uwielbiam takie połączenie. I nie tylko mi smakowało:)


Składniki (2 porcje):
  • 2 porcje makaronu spaghetti
  • kilkanaście orzechów włoskich (użyłam ok. 13-15 szt.)
  • 75 ml śmietany kremówki
  • 100 ml jogurtu greckiego
  • garść tartego żółtego sera typu parmezan
  • sól i pieprz
  • 2-3 łyżki natki pietruszki już po posiekaniu
  • 3 łyżki oliwy
Makaron gotujemy al dente. Odcedzamy zostawiając odrobinę wody, która może się później ewentualnie przydać.
Orzechy wyciągamy z łupin i siekamy lub mielimy niezbyt drobno. Prażymy kilka chwil na suchej patelni do momentu, aż zaczną pachnieć. Orzechy zalewamy śmietaną i jogurtem, dodajemy ser, oliwę, doprawiamy solą i pieprzem oraz natką pietruszki. Podgrzewamy na małym ogniu. Jeśli masa byłaby za gęsta, dodajemy nieco wody z gotowania makaronu. Lepiej jednak, by sos był nieco bardziej lejący się, gdyż teraz dodajemy do niego makaron, mieszamy tak, by sos dokładnie oblepił nitki spaghetti. Przed podaniem posypujemy natką, która bardzo mi tu pasuje.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz