wtorek, 1 kwietnia 2014

KEDGEREE Z LOSOSIEM I MAKRELĄ

               To jeden z tych przepisów, który chciałam od razu wypróbować, gdy go zobaczyłam. I nie zawiodłam się. Wyszło pysznie! Połączenie smażonego ryżu, ryby, jajka, kolendry i aromatycznych przypraw dało rewelacyjny efekt. Proste i szybkie danie z kuchni anglo-indyjskiej, a jakie dobre. Koniecznie do powtórzenia:) 
Wg tego przepisu.


Składniki (na 4-5 porcji):
  • 200 g ryżu
  • 1 cebula
  • 1 papryczka chilli
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • pół (lub mniej) łyżeczki imbiru
  • pół łyżeczki ziaren kolendry
  • 2 goździki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • pół puszki zielonego groszku
  • 1 kawałek wędzonego łososia
  • 1 makrela wędzona
  • 4-5 jajek (1 na porcję)
  • świeża kolendra do posypania
Jajka gotujemy na twardo lub półtwardo (tak lubię najbardziej). Odstawiamy.
Ryż gotujemy al dente - później będzie jeszcze smażony, więc nie może być zbyt miękki po ugotowaniu. Odcedzamy przelewając zimną wodą, by zastopować proces gotowania. Odstawiamy, by woda odciekła, inaczej wrzucając go na gorący olej można się poparzyć.
Cebulę i papryczkę chilli siekamy, ziarna kolendry rozgniatamy w moździerzu. W dużym garnku rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i papryczkę chilli, smażymy dosłownie chwilę (1-2 minuty). Następnie dodajemy kurkumę, imbir, roztarte ziarna kolendry i goździki, mieszamy i smażymy, aż cebula się zeszkli, uważając by się nie przypaliła. Gdy cebula będzie miękka, a aromat intensywny od przypraw, dodajemy ugotowany i odcedzony ryż. Dokładnie mieszamy, by się pokrył cebula z kurkumą i przyprawami. Doprawiamy solą i pieprzem. Smażymy na małym ogniu kilka chwil, po czym dodajemy odcedzony groszek i znów mieszamy.
Jeśli używamy wędzonej ryby, nie ma potrzeby jej gotowania (straci wówczas cały smak i aromat). Ja podzieliłam kawałki wędzonych ryb na kawałki i ułożyłam je na ryżu, by się zagrzały, gdy ryż jeszcze się smażył na małym ogniu. Sądzę, że można również dodać ryby do ryżu i przemieszać, ale bałam się, że w ten sposób ryby się za bardzo rozpadną.
Podajemy ryż z kawałkami ryb i ćwiartkami jajka posypany posiekaną świeżą kolendrą.

Smacznego!



1 komentarz:

  1. Fajnie, że Tobie smakowało. Ja jak robiłem pierwszy raz byłem bardzo ciekawy jak to wszystko samakowo na jednym talerzu będzie pasować, ale dla mnie też super danie i co ważne szybki i łatwe do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń