poniedziałek, 31 marca 2014

TORTILLA DE PATATAS

                Niedzielne śniadanie. I znów jajka. U mnie to już tradycja. Lubię jajka;)
Wczoraj była tortilla de patatas. Czyli hiszpański omlet z ziemniakami (obowiązkowo) i dodatkami wedle uznania. Dodałam salami, suszone pomidory, oliwki i groszek. Pyszne! 
Mój wyszedł za cienki, gdyż smażony był na zbyt dużej patelni (nie mam odpowiednio małej na 1 porcję;) ). Użyjcie malutkiej lub zróbcie od razu porcję z podwójnej ilości składników dla dwóch osób.



Składniki (na 1 porcję):
  • 2 jajka
  • 1 mały ziemniak
  • duży plaster salami
  • garść czarnych oliwek
  • 3 suszone pomidory
  • 3 łyżki groszku konserwowego
  • garść szczypiorku posiekanego
  • majeranek, estragon
  • ostra papryka
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Ziemniaka obieramy i kroimy w plastry. Gotujemy je ma półtwardo lub od razu smażymy na rumiano. Oliwki kroimy w plasterki, salami i pomidory na mniejsze kawałki. Wrzucamy na patelnię ziemniaki i salami, chwilę przesmażamy. Jajka roztrzepujemy z oliwkami, pomidorami i groszkiem, doprawiamy ziołami, szczypta papryki oraz solą i pieprzem. Zalewamy ziemniaki z salami. Smażymy na małym ogniu, aż wierzch będzie lekko ścięty, po czym przewracamy na drugą stronę i dosmażamy chwilę. Podawałam posypany szczypiorkiem i skropiony ziołową zalewą z pomidorów oraz z ulubionym sosem czosnkowym:)
Smacznego!


1 komentarz: