piątek, 28 marca 2014

ŚLIWKOWY DŻEM

                 Długo szukałam pomysłu na spożytkowanie 60%-owej śliwowicy. Jest dobra, choć strasznie mocna. Nie jestem fanką picia wódki w tradycyjnej formie, więc i ta śliwowica była upijana sporadycznie. W końcu pomyślałam: A gdyby tak zrobić drinka ze śliwowicą i dżemem śliwkowym? Spróbowałam. To był strzał w dziesiątkę! Smaki idealnie się uzupełniają, a słodycz dżemu nieco zagłusza moc alkoholu. Zwodnicze;)


Składniki:
  • 30 ml śliwowicy
  • 2 łyżeczki dżemu ze śliwek, najlepiej domowej roboty jak u mnie
  • 20 ml syropu cukrowego
  • dużo kruszonego lodu
Szybki sposób na przyrządzenie syropu cukrowego: w 20 ml wrzątku rozpuszczamy 2 łyżeczki cukru energicznie mieszając. Przy okazji studzimy wrzątek. Można od razu dodać do drinka:)
Wszystkie składniki umieszczamy w szejkerze i mocno wstrząsamy kilkanaście sekund, by dżem dobrze połączył się z płynami. Przelewamy do szklanki i serwujemy.
Jeśli używacie śliwowicy 60%-owej, jak ja, to naprawdę wystarczy 30 ml. Trunek ten jest bardzo mocny i wyrazisty w smaku.

Cheers!


1 komentarz: