wtorek, 11 marca 2014

PIECZYWO CZOSNKOWE

              Uwielbiam pieczywo czosnkowe. Idealnie sprawdza się jako dodatek do sałatek czy dań z sosem. Ja mogę je jeść także samo, skropione oliwą z oliwek lub aromatyczną zalewą z suszonych pomidorów. Wykorzystałam je do przygotowania tostów francuskich z mozzarellą i awokado.
Zwykle robiłam małe grzanki. Tym razem zainspirowałam się przepisem z bloga Gospodyni Miejska


Składniki:

  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 10 g świeżych drożdży
  • 120 ml ciepłej wody
  • chlust oliwy lub oleju
  • szczypta soli
  • szczypta cukru

Dodatkowo:
  • 50 g miękkiego masła
  • 2 ząbki czosnku
  • duża szczypta oregano
Przygotowujemy rozczyn: Drożdże rozrabiamy z 50ml ciepłej wody wraz ze szczyptą cukru i mąki. Odstawiamy na około 10 minut.

Łączymy mąkę, sól i olej/oliwę, dodajemy rozczyn. Zagniatamy lekkie i elastyczne ciasto. powinno łatwo się poddawać, nie może być za twarde. Odstawiamy na ok. 1 godz., aż podwoi swoją objętość.
Ząbki czosnku obieramy i przeciskamy przez praskę. Masło ucieramy łyżką z czosnkiem i oregano. 
Ciasto rozciągamy rękami lub wałkujemy na cienki okrągły placek o grubości około 0,5 - 1 cm. Przekładamy go na papier do pieczenia. Na rozwałkowanym cieście rozsmarowujemy równomiernie masło czosnkowe (będzie to dość gruba warstwa).
Rozgrzewamy piekarnik do 200 st.C. Nagrzewamy także blachę do pieczenia.
Placek przekładamy wraz z papierem na gorącą blachę i pieczemy w 200 st.C przez około 20 - 30 minut, aż większość masła się wchłonie,  a ciasto stanie się złociste i chrupiące.

Po upieczeniu ciasto kroimy w trójkąty. Wyśmienite na ciepło skropione oliwą, ale również na zimno.

Smacznego!



3 komentarze:

  1. Ile z tych proporcji wychodzi porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zrobiłam jeden duży placek wielkości pizzy, taki, żeby zmieścił się na blasze do pieczenia.

      Usuń