środa, 12 lutego 2014

SAŁATKA Z RUKOLI, TUŃCZYKA I SUSZONYCH POMIDORÓW

               Po czekoladowych rozkoszach podniebienia w postaci ciasta drożdżowego z nutellą i brownie przyszła pora na coś lekkiego i zdrowego;) Cóż może byc lepszego niż sałatka z dużą ilością zielonych liści? Zainspirowana niedawną kawiarnianą przekąską przygotowałam coś na jej wzór. Od siebie dodałam suszone pomidory oraz tuńczyka i podałam z czosnkowymi grzankami. Wszystko idealnie do siebie pasuje - słodkie pomidory z zalewy, wytrawny tuńczyk i pikantna rukola. Dla mnie sałatka idealna! Nie pogniewałabym się, gdybym dostała taką w kawiarni:)


Składniki (na 1 porcję):

  • 2 duże garści rukoli
  • kilka suszonych pomidorów w zalewie
  • kilka kawałków tuńczyka z puszki w całym kawałku (nierozdrobnionego)
  • oliwa z oliwek lub oliwna zalewa z pomidorów
Na grzanki:
  • kilka kromek bagietki
  • miękkie masło
  • czosnek
Masło rozcieramy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, odstawiamy, by masło nim przeniknęło. Kromki smarujemy masłem i zapiekamy w piekarniku na rumiano.
Rukolę układamy na talerzu. Ładnie wyglądają całe liście, ale wygodniej się je je, gdy są porwane na mniejsze kawałki. Pomidory kroimy w paseczki, tuńczyka lekko rozdrabniamy i układamy wszystko na rukoli. Skrapiamy oliwą z oliwek lub zalewą z pomidorów - ja użyłam zalewy z dodatkiem bazylii i kaparów. Wspaniale smakowała:) 

Smacznego!


2 komentarze: