piątek, 31 stycznia 2014

SUSHI

               Bardzo lubię sushi. Mam swoją ulubioną restaurację sushi. Zapragnęłam jednak przygotować je samodzielnie w domu dla znajomych, również wielbicieli sushi. I udało się. Okazało się to wcale nie takie trudne, a efekty okazały się więcej niż zadowalające. Było pysznie! 



               Instrukcję, jak zrobić sushi, wzięłam ze strony Przepis na sushi. Nie będę jej tu przytaczać, gdyż postępowałam dokładnie zgodnie ze wskazówkami z tej strony. Powiem jedynie, jakie rodzaje sushi przygotowałam:
  • maki z ogórkiem
  • futomaki z kombinacją składników: paluszki krabowe, surowy łosoś, łosoś wędzony, awokado, ogórek, papryka, kremowy serek, cieniutki omlet
  • uramaki, czyli "odwrócone" sushi - ryż na wierzchu, płat wodorostów nori w środku - z identycznymi składnikami jak w futomaki + obtoczyłam je w sezamie.
Sushi podawałam obowiązkowo z sosem sojowym i wasabi. 
Dla mnie rewelacja! Najbardziej smakowały mi uramaki - niby to samo, co futomaki, ale najwyraźniej sposób zwijania robi różnicę;) Dodatek sezamu też zdziałał swoje. Pysznie, zdrowo i niestandardowo:) Sushi-party koniecznie do powtórzenia!

Smacznego!




8 komentarzy:

  1. Super wyszło, ja przymierzam się do takiego domowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sushi. Jeszcze nie odważyłam się sama przyrządzać, ale te na zdjęciach wygląda tak pysznie i profesjonalnie, że prędzej czy później pokuszę się o jego produkcję. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super, nie jadłam jeszcze Sushi..

    OdpowiedzUsuń
  4. a kiedy Nas na zaprosisz?? i na SUSHI też....??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ekipę z Maszynowej 3???czy 4? już nie pamiętam:):):)
      pozd:)

      Usuń
    2. Aaaa, jak z Maszynowej to oczywiście, że zaproszę ;) Zapraszam zawsze i o każdej porze ;)

      Usuń
  5. Wyszły jak z restauracji, super!

    OdpowiedzUsuń