wtorek, 3 grudnia 2013

PLACKI ZIEMNIACZANE Z ŁOSOSIEM I OGÓRKIEM

                Sytuacja w pracy (te placki jadłam w pracy na obiad):
- O, placki ziemniaczane? Same czy po węgiersku?  - pyta koleżanka. Widząc dodatki, dodaje z lekkim podziwem: - Po królewsku!
A więc można je nazwać plackami ziemniaczanymi po królewsku;) Jednak mi osobiście bardziej kojarzą się "po rosyjsku". Choć w Rosji pewnie ich tak nie jedzą. Może moje skojarzenie wynika stąd, że bliny jada się tam z kawiorem. Ja mam natomiast placki z łososiem;) Smakowicie:)


Składniki na (na ok. 12 placków):

  • 1 kg ziemniaków
  • 2 cebule
  • 2 jajka
  • ok. 4-5 łyżek mąki
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
Dodatki:
  • łosoś wędzony w plastrach
  • ogórek
  • kwaśna śmietana, jogurt grecki lub serek kanapkowy typu Almette
  • posiekany szczypiorek
  • sok z cytryny
Ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Podobnie czynimy z cebulą. Ziemniaki mieszamy z cebulą, dodajemy jajka, sól, pieprz i tyle mąki, by tylko nieco zagęścić ciasto. Im mniej mąki, tym lżejsze i delikatniejsze będą placki. Smażymy partiami na złocisty kolor z obu stron.
Placki podajemy z łyżką śmietany, jogurtu lub serka oraz 2 cienkimi plasterkami ogórka i łososia, którego skrapiamy sokiem z cytryny. Posypujemy szczypiorkiem. 

Smacznego!


1 komentarz: