wtorek, 5 listopada 2013

KOKOSOWY RYŻ NA MLEKU Z NUTELLĄ I LIKIEREM KOKOSOWYM

            Pychotka! Ryż na mleku, kremowy, aksamitny, taki słodziutki, może nawet za słodki, to coś, co bardzo lubię. Tym razem pozwoliłam sobie na prawdziwą rozpustę. Mój ryżyk dosmaczyłam likierem kokosowym domowej roboty oraz nutellą, którą uwielbiam;) Do tego wiórki kokosowe i jestem w niebie...! Błogostan;)

Składniki (na 1 porcję):
  • porcja ryżu
  • 2 szklanki mleka lub mleka kokosowego
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 40-50 ml  likieru kokosowego lub innego dowolnego o smaku kokosa
  • 2 łyżki wiórek kokosowych
  • nutella
  • słodkie kakao
Mleko zalewamy mlekiem, ewentualnie z dodatkiem wody. Dodajemy cukier, cukier waniliowy i wiórki kokosowe. Gotujemy aż do miękkości, a nawet rozgotowujemy. Gdy ryż jest gotowy rozdrabniamy go w blenderze (lubię taki delikatny, puszysty, zamiast dużych ziaren), dodajemy likier kokosowy i ewentualnie dosmaczamy wedle upodobania. Na wierzch kładziemy nutellę i posypujemy odrobiną wiórek kokosowych i kakao. Zajadamy póki ciepłe ;)

Smacznego!






3 komentarze:

  1. ja też chcę taki pucharek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bombowy deser...szczególnie w ten ponury czas :).... kiedy brakuje organizmowi energii i chce się czekolady ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie rozpustny deser :)

    OdpowiedzUsuń