czwartek, 15 marca 2012

MLECZNY LIKIER MALIBU

                  Jest! jest! jest! Jest 10 000 wejść :D Nie sądziłam, że tak szybko to nastąpi. Pod koniec listopada założyłam bloga, a po 3,5 miesiąca licznik wskazuje pięciocyfrową liczbę wejść;) Dziękuję wszystkim odwiedzającym mój zakątek:) Uczcijmy ten dzień czymś wyjątkowo pysznym w kieliszku - domowe mleczne malibu:) Dla wielbicieli kokosa i słodkich naleweczek. Jest ona gęsta, słodkawa i z wyraźnym posmakiem kokosa. Idealna po ciasta czy popołudniowej kawy:)

Składniki:

  • 1/2 l wódki
  • 200g wiórek kokosowych
  • puszka mleka kokosowego
  • puszka mleka skondensowanego słodzonego
Wiórki zalałam w słoiku wódką, szczelnie zakręciła i odstawiłam na 4 dni. Po tym czasie porządnie odcisnęłam wyciskając z wiórek wódkę. Zmiksowałam oba mleka i dolałam wódkę. Uwaga! Nie sprawdzałam, ale ponoć taka kolejność jest ważna - wódkę lejemy do mleka, w przeciwnym razie mleko może się zważyć. Wolałam nie ryzykować i takiej też kolejności się trzymałam. Mieszankę przelałam do butelek cedząc ją dodatkowo przez bardzo drobne sitko, by pozbyć się wszelkich wiórek, które mogły zostać po odciskaniu. Wyszły mi 2 butelki - 0,7 i 0,5 litra.

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Mmm... smakowity sposób na zakończenie męczącego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już jestt? mam nadzieje,że dotrwa przyszłego tygodnia ! ;D
    Kaś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest! I na pewno dotrwa. Nie ominie Cię. I Marzi:)

    OdpowiedzUsuń