poniedziałek, 1 lipca 2013

ŻEBERKA W MARYNACIE Z COLI

                    Tak, żeberka są tłuste, wiem. Ale za to jakie dobre! A jak się je dobrze podpiecze, to i tłuszcz się wypiecze;) Bardzo lubię żeberka, a w takiej formie robiłam pierwszy raz (i może nie ostatni;) ). Są mięciutkie, soczyste i pełne smaku. Podzielone na pojedyncze kosteczki są idealne do jedzenia paluszkami:) Mniammmm....
Przepis z bloga Bernika-mój kulinarny pamiętnik, zmniejszyłam tylko ilość cukru.


Składniki (na 3 porcje):
  • 1,5 kg żeberek wieprzowych
składniki do marynaty:
  • 1/3 szklanki Coca Coli
  • 1/5 szklanki cukru 
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu 
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki w proszku
sos:
  • 200ml Coca Coli
  • 1 szklanka ketchupu 
  • 2 łyżki cukru 
  • 1/3 szklanki octu jabłkowego (dałam ryżowy)
  • 2 ząbki czosnku drobno posiekane 
  • kawałek papryczki chilli drobno posiekany (dałam kilka kropel tabasco)
  • 1/2 cebuli drobno pokrojonej 
  • 1/2 łyżki musztardy 
  • 1/2 łyżki oleju


Składniki marynaty wymieszać ze sobą. 
Żeberka dzielimy na pojedyncze kostki, czyli trzeba przekroić pomiędzy kostkami. Umyć je, wytrzeć do sucha i wetrzeć w nie mieszaninę przypraw z colą. Odstawić do lodówki na min 2 godz., żeby mięso lekko skruszało. Ja odstawiłam na całą noc.
Do garnuszka najlepiej z grubym dnem dać wszystkie składniki sosu i gotować na małym ogniu przez ok 35-40 min. Od czasu do czasu mieszać, żeby sos nie przywarł do dna, a zgęstniał i stracił na swojej objętości.
Piekarnik w opcji grill rozgrzać do 150°C. Żeberka wyłożyć na blaszkę i posmarować częścią gotowego sosu, w wstawić do piekarnika i piec 1,5 do 2 godzin 2-3 razy smarując żeberka pozostałym sosem.


Smacznego!




4 komentarze:

  1. Nie zawsze wszytko musi być dietetyczne. Również uwielbiam żeberka a takie przyrządzenie ich chodzi mi po głowie od dłuższego czasu w końcu muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam takie, są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. twoje zdjęcie jest w konkursie https://apps.facebook.com/energiazzeberek/campaigns/tExZwYmkmOBk/entries/46973

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh, komuś tak się spodobało zdjęcie żeberek, iż ukradł je i wstawił na konkurs jako swoje ;) zgłosiłam. Dziękuję Anonimowi :)

      Usuń