środa, 10 kwietnia 2013

ŁOSOŚ Z PORAMI W CIEŚCIE FRANCUSKIM

               Danie przygotowane przeze mnie na wielkanocny obiad. Podałam z warzywami z patelni - mieszanka fasolki, ziemniaczków i suszonych pomidorów. Dla mnie pycha! Soczysty łosoś, maślane pory i chrupiące ciasto. Wspaniałe połączenie smaków i tekstur. 
Pomysł zaczerpnięty z Dzień Dobry TVN;)



Składniki (na 6-8 porcji):
  • 500g świeżego filetu z łososia bez skóry
  • 2 pory
  • 2 opakowania ciasta francuskiego zrolowanego
  • masło
  • sok z cytryny
  • koperek
  • sól, pieprz
  • olej
  • jajko
  • 2 paczki ulubionych warzyw na patelnię lub własnoręcznie skomponowana mieszanka
Rozmrażamy ciasto francuskie.
Sprawdzamy, czy w łososiu nie ma ości przesuwając ręką "pod włos". 
Filet wycieramy ręcznikiem papierowym, solimy, pieprzymy i skrapiamy sokiem z cytryny. Odstawiamy na parę minut.
Białe części pora siekamy, ale niezbyt drobno i podsmażamy na maśle (por i masło bardzo się lubią;) ). Odstawiamy.
Rozgrzewamy olej z łyżką masła i podsmażamy filet z łososia z obu stron. Mój był tak duży, że musiałam przekroić go na pół. Cały zresztą i tak nie zmieściłby się na cieście;) Odsączmy na papierowym ręczniku.
Ciasto rozwijamy i wykładamy na blachę. Układamy na nim łososia, posypujemy koperkiem, na to wykładamy pora i przykrywamy drugim ciastem francuskim. Brzegi łączymy widelcem jak pierogi. Wierz smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w 180st.C. przez 30 min.
Podajemy z warzywami z patelni lub z surówką.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz