poniedziałek, 11 marca 2013

RYBA PO JAPOŃSKU, czyli W SOSIE Z KONSERWOWYCH WARZYW

                 Danie to pierwszy raz kosztowałam w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Mama je przygotowała po tym, jak zasmakowało jej na imprezie u koleżanki. I tak z ust do ust droga pantoflową przepis trafił i do mnie. Gdyż jest naprawdę warty wypróbowania. Pyszne zarówno na zimno, jak i na ciepło, choć mi, w przeciwieństwie do wersji mamy, najbardziej smakuje na ciepło po zapieczeniu. Smaki idealnie się wówczas przenikają, a rybka robi się bardzo aromatyczna. Lekko słodko-kwaśny sos i jędrne mięso ryby.

Zastanawia mnie tylko ta nazwa.... Co ten sos z warzyw w słoikach ma wspólnego z Japonią?;)

Zdjęcia niestety nie oddają uroku tej potrawy. Jak to zwykle w przypadku dań jednogarnkowych;)

Składniki (na 6 porcji):

  • 1 kg filetów białej ryby (w oryginale był dorsz, ja użyłam pół na pół amura i tołpygę. Oba gatunki o świetnej zwartej konsystencji mięsa)
  • 2-3 jajka
  • mąka
  • sól, pieprz
  • sok z cytryny
  • olej
Sos:
  • litrowy słoik papryki konserwowej
  • litrowy słoik ogórków konserwowych
  • puszka ananasa
  • 2 cebule
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 200g keczupu
  • 2 łyżki octu (opcjonalnie)
  • sól, pieprz
Rybę wycieramy papierowym ręcznikiem, by była sucha (panierka będzie się lepiej trzymać  i kroimy na kawałki. Skrapiamy sokiem z cytryny, solimy, pieprzymy i odstawiamy na chwilę. Jajka roztrzepujemy na jednym talerzu, mąkę nasypujemy na drugi i obtaczamy rybę tradycyjnie - najpierw w jajku, potem w mące. Ja tę czynność powtarzałam dwukrotnie, gdyż taka gruba panierka zapieczona smakuje wybornie;) Smażymy na złoty kolor. Odstawiamy.

Sos: cebulę, paprykę, ogórki i ananasa drobno siekamy. Cebulę szklimy i mieszamy z resztą warzyw i ananasem. Dodajemy koncentrat i keczup, doprawiamy do smaku i wszystko razem mieszamy.

Na dnie naczynia do zapiekania wykładamy kilka łyżek sosu, na to kładziemy warstwę ryby, znowu sos, ryba i sos na wierzchu. Przykrywamy pokrywką lub folią aluminiową i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190st.C. Zapiekamy ok. 30 min.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. fajne danie:) już widziałam na kilku blogach i kusi mnie ta rybka, ale Twoja najbardziej mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też wydaje się najciekawszy. jutro przetestuje

    OdpowiedzUsuń